حمله به دفتر امرالله صالح همزمان با نخستین روز تبلیغات انتخاباتی افغانستان

امرالله صالح به همراه اشرف غنی
امرالله صالح به همراه اشرف غنی Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه ۲۸ ژوئیه (پنج مرداد/اسد) در روز نخست تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، امرالله صالح را به عنوان معاون اول و سرور دانش را معاون دوم خود معرفی کرده بود.

آگهی

همزمان با روز نخست تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انفجاری حدود ساعت چهار و نیم بعدازظهر به وقت محلی، کابل را لرزاند. در پی این انفجار، افراد مسلح وارد دفتر امرالله صالح رئيس اسبق امنیت ملی و موسس جنبش روند سبز افغانستان شدند.

وزارت کشور افغانستان این انفجار را تایید کرده است و سخنگوی این وزارتخانه دلیل آن را ناشی از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی دفتر «روند سبز افغانستان» عنوان می‌کند. نصرت رحیمی همچنین گفته است که پس از انفجار مردان مسلح وارد دفتر شده‌اند و نیروهای امنیتی محل را محاصره کرده‌اند. آقای رحیمی شش ساعت پس از این حمله از پایان درگیری نیروهای امنیتی و مهاجمان خبر داد و گفت که هر چهار مهاجم کشته شدند.  

نزدیکان امرالله صالح، نامزد معاون اولی اشرف غنی در کارزار انتخاباتی «دولت‌ساز» به‌طلوع‌نیوز گفته‌اند که آقای صالح هنگام حمله در دفتر روند سبز بوده‌ و اکنون به بیرون منتقل شده است. عکس‌هایی از آقای صالح پس از این حمله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که وی را با لباسی خونین نشان می‌دهد.

تصاویری از امرالله صالح پس از حمله امروز که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

از سوی دیگر وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید که تا کنون ۲۵ مجروح با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند. وی همچنین تایید کرد که دو نفر در پی این انفجار کشته شده است.

اعجاز ملک زاده، یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفت که صدای سه انفجار و سپس تیراندازی را شنیده است.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان امروز یکشنبه ۲۸ ژوئیه (پنج مرداد/اسد) در روز نخست تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، امرالله صالح را به عنوان نامزد معاون اول و سرور دانش را معاون دوم خود معرفی کرده بود.

خبرگزاری فرانسه
کارزار انتخاباتی اشرف غنی با نام دولت ساز و تصویری از وی به همراه امرالله صالحخبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در ورودی دانشگاه کابل؛ دست‌کم هشت نفر کشته شدند

افغانستان؛ چکیده گفتگو با عبدالله عبدالله، امرالله صالح و سفیر اتحادیه اروپا در کابل

امرالله صالح: طالبان با لشکر پاکستانی آمدند و تاکستانهای ما را از بین بردند