سندرز: حکومت عربستان سعودی یک دیکتاتوری شریر و کریه است

سندرز: حکومت عربستان سعودی یک دیکتاتوری شریر و کریه است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائيل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم.»

آگهی

برنی سندرز، نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که سیاست خارجی آمریکا نباید «صرفا حمایت از اسرائيل و عربستان و ضد ایران» باشد.

آقای سندرز در گفتگو با «پاد سیو آمریکا» به نقد سیاست خارجی دولت کنونی ایالات متحده به ویژه در منطقه خاورمیانه پرداخت.

سناتور ایالت ورمونت در این گفتگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از اسرائيل گفت: «راهبرد ما در خاورمیانه نباید فقط حمایت از اسرائيل، حمایت از اسرائيل و حمایت از اسرائيل باشد. ما باید با همه کشورها، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کنیم.»

وی با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل افزود: «من حتما باور دارم که این حق مردم اسرائيل است که در صلح و آرامش زندگی کنند. اما آنچه در چند سال اخیر در منطقه رخ داده است را ببینید. ما شاهد قدرت گیری یک دولت افراطی دست راستی در اسرائيل هستیم که گرایش‌های نژادپرستانه بسیاری دارد. این رفتار دولت نتانیاهو است که تنش‌ها بین اسرائيل و فلسطینی‌ها را تشدید کرده است. ضمن اینکه تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم موضوع مذاکرات با فلسطینی‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.»

بیشتر بخوانید:

آقای سندرز در ادامه عربستان سعودی را «یک دیکتاتوری شریر و کریه» خواند گفت: «باید با صدای بلند درباره آنچه این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالیست که این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائيل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم.»

این سیاستمدار کهنه‌کار و چپ آمریکایی همچنین وعده داد در صورتی که به عنوان رئيس جمهور آمریکا انتخاب شود با رهبران عربستان سعودی، ایران، اسرائيل و فلسطینیان پای میز مذاکره بنشیند تا به اختلافات در منطقه پایان بخشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت دموکرات‌ها در آیووا؛ بودجج با اختلاف یک دهم درصد بر سندرز پیروز شد

سنا نتوانست وتوی ترامپ را لغو کند؛ فروش تسلیحات ایالات متحده به عربستان ادامه می‌یابد

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند