جودو جایزه بزرگ زاگرب؛ درخشش گرجی‌ها و تنها مدال کشور میزبان

جودو جایزه بزرگ زاگرب؛ درخشش گرجی‌ها و تنها مدال کشور میزبان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکی از دیدنی‌ترین لحظه‌ها در آخرین روز رقابتها، زمانی بود که کارلا پرودان جودوکار کروات وزن منهای ۷۸ کیلوگرم توانست اولین مدال را برای کرواسی به ارمغان بیاورد. مدال برنز او باعث طنین افکن شدن غریو شادی در ورزشگاه شد و کرواتها را شادمان روانه خانه کرد.

آگهی

سومین و آخرین روز از رقابتهای جودو جایزه بزرگ زاگرب با درخشش جودوکاران گرجستان به پایان رسید.

رقابت‌های مردان

دو سال پس از آخرین حضور بکا گوینیاشویلی، جودوکار به‌نام گرجستان در رقابتهای فدراسیون بین‌المللی جودو، او توانست در رقابتی تماشایی با شکست دادن سانشیرو مورائو، جودوکار ژاپنی وزن منهای ۹۰ کیلوگرم، طلای این وزن را از آن خود کند.

شادی ال‌ناهاس، جودوکار ۲۱ ساله کانادایی نیز در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم خوش درخشید. او از حملۀ ضعیف حریف فرانسوی‌ خود الکساندر ایدیر، یک فرصت عالی برای خود ساخت و با یک ضدحملۀ قوی امتیاز گرفت و به این ترتیب به اولین طلای خود در رقابتهای جهانی جودو دست یافت.

ال‌ناهاس می‌گوید: «خیلی‌ها نمی‌دانند که من نه وازا و بطور کلی کار در خاک را دوست دارم و در این زمینه مهارت بیشتری دارم. این اولین بار بود که با این شیوه در یک رقابت بین‌المللی به پیش رفتم؛ خوشبختانه همه چیز خوب بود و از نتیجه خوشحالم.»

گرجی‌ها در این روز بیش از یک طلا را صاحب شدند. در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم مردان نیز گلا زاآلیشویلی توانست هیسایوشی هاراساوا از ژاپن و دارنده نقره المپیک را با استفاده از تکنیک منتسب به شوتا خابارلی، جودوکار نامدار کشورش مغلوب خود کند.

رقابت‌های زنان

در رقابتهای زنان اومه‌کی مامی، جودوکار ژاپنی وزن منهای ۷۸ کیلوگرم و قهرمان پیشین جهان، با شکست دادن استل پوزویته از فرانسه طلا گرفت. مدال طلای او طی مراسمی با حضور تامیسلاف کولجاک، سخنگوی پارلمان کرواسی و رئیس افتخاری فدراسیون جودوی کرواسی اهدا شد.

اومه‌کی می‌گوید: «انتظار داشتم که در فینال، حریف بسیار قوی مقابل من بایستد. به همین دلیل در تمریناتم بر تکنیک گریپ تمرکز بیشتری داشتم و در چهار دقیقه اول مسابقه نیز بر این فن تکیه کردم که نتیجه‌بخش بود. بسیار خوشحالم که توانستم آنچه را در تمرینات آموخته بودم را در جریان مسابقه نشان دهم.»

یکی از دیدنی‌ترین لحظه‌ها در آخرین روز رقابتهای جایزه بزرگ زاگرب، زمانی بود که کارلا پرودان، جودوکار کروات وزن منهای ۷۸ کیلوگرم توانست اولین مدال را برای کشور میزبان به ارمغان بیاورد. کسب مدال برنز توسط او باعث طنین افکن شدن غریو شادی در ورزشگاه شد و کرواتها را شادمان روانه خانه کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو قهرمانی جهان؛ شوهئی اونو «پادشاه» دسته ۷۳ کیلوگرم باقی ماند

رقابتهای جودوی «یکاترینبورگ» با برنز سعید مولایی پایان یافت

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو