مردی که در آلمان کودکی را به زیر قطار هل داد تحت تعقیب بود

ایستگاه قطار فرانکفورت
ایستگاه قطار فرانکفورت Copyright رویترز
نگارش از euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس گزارش پلیس فدرال آلمان، فرد مهاجم روز پنجشنبه در سوئیس باچاقو به سوی یک زن همسایه حمله و پیش از فرار وی را تهدید به قتل کرده بود.

آگهی

مردی که روز دوشنبه با هل دادن کودکی در ایستگاه مرکزی قطار فرانکفورت سبب کشته شدن وی شده بود از مشکلات روحی روانی رنج می برده و تحت تعقیب پلیس سوئیس بوده است.

مسئولان پلیس آلمان با اعلام این مطلب تصریح کردند که فرد یاد شده که یک پناهجوی اریتره‌ای ۴۰ ساله است به دلیل مشکلات روحی روانی درسوئیس تحت درمان بوده و پس از متواری شدن از سوی پلیس این کشور تحت تعقیب بوده است.

حادثه زمانی اتفاق افتاد که مرد اریتره ای هنگام نزدیک شدن قطار سریع السیر کودکی ۸ ساله را در ایستگاه فرانکفورت به همراه مادرش به روی خط آهن هل داد. بر اساس این گزارش مادر از حادثه جان سالم به در برد اما کودک جان سپرد.

گفته می شود که فرد یاد شده تلاش کرده نفر سومی را نیز که یک زن بوده به سمت خط آهن هل دهد اما مقاومت این زن سبب ناکامی مرد اریتره ای در انجام سوء قصد شده است.

بیشتر بخوانید:

رویترز
محل سوء قصد به کودک هشت ساله در ایستگاه قطار فرانکفورترویترز

بر اساس گزارش پلیس فدرال آلمان، فرد مهاجم روز پنجشنبه در سوئیس با چاقو به یک زن همسایه حمله و پیش از فرار وی را تهدید به قتل کرده بوده است.

مقامات پلیس در شهر زوریخ می گویند که تحقیقات انجام شده در خصوص اقدامات این فرد اریتره ای به هیچ سرنخی در باره احتمال گرایش وی به سمت جریان های افراطی و یا انگیزه های احتمالی ایدئولوژیک منتهی نشده است.

در گزارش پلیس زوریخ همچنین تاکید شده است که هیچ سابقه محکومیتی در زمینه رفتار خشونت آمیز برای وی ثبت نشده است. به موجب این گزارش فر مهاجم از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل مشکلات روحی روانی از کار کردن منع شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

این فرد پس از حوادث روز دوشنبه در ایستگاه قطار فرانکفورت هنگام فرار توسط عابران پیاده احاطه و سپس دستگیر شد. دادستانی فرانکفورت برای وی به اتهام قتل و ارتکاب دو تلاش دیگر برای قتل قرار بازداشت رسمی صادر کرده است.

گفته می شود در صورت محکوم شدن فرد اریتره ای توسط دستگاه قضایی آلمان مجازات حبس ابد در انتظار اوست. این فرد که نام وی هنوز فاش نشده سه فرزند دارد و سال ۲۰۰۸ ، دو سال پس از ورود به سوئیس پناهندگی دریافت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی در فرانکفورت آلمان کودکی ۸ ساله را به زیر قطار هل داد و کشت

افزایش اقدامات امنیتی در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار آلمان

فرد مهاجم در ایستگاه قطار آلمان «مشکلات روحی» دارد