عبور اتوبوس از روی مین در غرب افغانستان دستکم ۳۵ قربانی گرفت

عبور اتوبوس از روی مین در غرب افغانستان دستکم ۳۵ قربانی گرفت
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک حلقه مین کنار جاده‌ای در محور هرات به قندهار بیش از ۳۵ مسافر کشته و تعدادی زخمی شدند. منابع دولتی طالبان را مسئول این حادثه دانسته اند. تعداد قابل توجهی زن و کودک در میان قربانیان هستند.

آگهی

بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک حلقه مین کنار جاده‌ای در غرب افغانستان بیش از ۳۵ مسافر کشته و دستکم ۲۷ نفر زخمی شدند.

این انفجارحوالی ساعت شش صبح روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه و در محور اصلی هرات به قندهار در نزدیکی مرز ایران رخ داد. در جریان این حادثه یک دستگاه اتوبوس مسافربری با مین های کارگذاشته شده در مسیر برخورد کرده است. به گفته مقامات ولایت فراه، تعداد قابل توجهی زن و کودک در میان قربانیان هستند.

منابع دولتی طالبان را مسئول این حادثه دانسته و گفته اند مین به منظور هدف قرار دادن نیروهای ارتش افغانستان و نیروهای خارجی کار گذاشته شده است. هرچند ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، دخالت در این انفجار را رد کرده است.

مقامات دولتی و امدادی می گویند آمار تلفات جنگ به دلیل مین های تازه کار گذاشته شده طالبان در حال افزایش است.

یک مقام ارشد سازمان ملل در امور مقابله با مین با اشاره به اینکه وسیله منفجره به کار رفته در حمله از نوع «کنار جاده‌ای» بوده است، گفت: «این مهمات توسط گروه‌های ضد دولتی و برای هدف گرفتن کاروان‌ها یا کنترل رفت‌و‌آمد‌های مردم استفاده می‌شوند. این نوع بمب‌ها کور هستند و در حال حاضر صدها کشته و مجروح در میان غیرنظامیان برجا گذاشته‌اند.»

براساس گزارش نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نزدیک به ۴ هزار نفر در این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در جریان درگیری با گروه‌های ستیزه جو جان خود را از دست داده‌اند.

دوره تازه خشونت ها، در فاصله یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری، در حالی صورت می گیرد که نمایندگان آمریکا و طالبان در مذاکرات قطر به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ هجده ساله در افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افغانستان؛‌ حمله انتحاری پسر‌‌بچه‌ای در مراسم عروسی دست‌کم شش کشته برجای گذاشت

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟