روز جهانی آبجو؛ صادرات ۴۰ میلیارد لیتری اتحادیه اروپا در سال گذشته

روز جهانی آبجو؛ صادرات ۴۰ میلیارد لیتری اتحادیه اروپا در سال گذشته
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دوم ماه اوت، روز جهانی آبجو نامگذاری شده است. آمارها نشان می‌دهند کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی حدود ۴۰ میلیارد لیتر آبجو صادر کرده‌اند.

آگهی

دوم ماه اوت (مصادف با ۱۱ مرداد ۱۳۹۸) روز جهانی آبجو نامگذاری شده است.

هر ساله به مناسبت این نام گذاری که از سال ۲۰۰۷ میلادی متداول شده است، مراسم‌هایی در بیش از ۲۰۰ شهر جهان در ۸۰ کشور برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با نوشیدن آبجو‌های الکلی و غیرالکلی آن را جشن می‌گیرند.

بنابر آمار منتشره از سوی اتحادیه اروپا، در سال گذشته بیش از ۳۹ میلیارد لیتر آبجو در کشورهای عضو این اتحادیه تولید شد که عددی معادل ۷۶ لیتر به ازای هر کدام از ساکنان این اتحادیه را نشان می‌دهد.

بنابر این آمار ۱ میلیارد لیتر نیز آبجو با درصد الکل کمتر از ۵ درصد یا بدون الکل در این قاره تولید شده است.

عکس از یورواستات
بزرگترین کشورهای تولید کننده آبجو در اتحادیه اروپاعکس از یورواستات

کشور آلمان با تولید ۸.۳ میلیارد لیتر آبجو، در سال ۲۰۱۸ در صدر کشورهای تولیدکننده آبجو در اروپا قرار داشته است. بعد از آن بریتانیا با ۴.۵ میلیارد لیتر، لهستان با ۴ میلیارد لیتر و اسپانیا با ۳.۶ میلیارد لیتر در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در میان کشورهای صادرکننده آبجوی الکلی نیز هلند با ۱.۹ میلیارد لیتر در صدر کشورهای عضو اتحادیه قرار دارد و پس از آن بلژیک و آلمان هر کدام با ۱.۶ میلیارد لیتر و فرانسه با ۶۰۰ میلیون لیتر صادرات در مقام‌های بعد قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا، بزرگترین واردکننده آبجوی تولیدی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. این کشور در سال گذشته میلادی با وارد کردن ۱ میلیارد لیتر، معادل ۲۹ درصد صادرات کل اتحادیه اروپا، مقصد اصلی آبجوی تولیدی قاره سبز به شمار می‌رود. 

بعد از آمریکا؛ چین، روسیه و کانادا بیشترین وارد کننده آبجوی اروپایی هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت آلمانی آبجویی ابداع کرد که در خانه و با ترکیب پودر و آب درست می‌شود

کشف قدیمی‌ترین آبجوسازی جهان در اسرائیل

خیز «فرهنگ آبجوی بلژیک» برای ثبت جهانی