کشاورزان ورودی دفتر نماینده حزب ماکرون را با فضولات حیوانی مسدود کردند

اعتراض به توافق تجاری اروپا و کانادا در پاریس
اعتراض به توافق تجاری اروپا و کانادا در پاریس Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان فرانسه به خصوص اعضای حزب حاکم «جمهوری به پیش» که روز بیست و سوم ژوئیه به نفع توافق تجارت آزاد با کانادا رای دادند از چند روز پیش هدف دشنام ها و اقدامات خشونت آمیز معترضان قرار گرفته اند.

آگهی

کشاورزان فرانسوی خشمگین از توافق تجاری با کانادا موسوم به «ستا» پنجشنبه شب ورودی دفتر کورین وینیون، نماینده حزب حاکم در پارلمان را در شهر تولوز مسدود کردند و به نشانه اعتراض مقابل دفتر یکی دیگر از نمایندگان محلی نیز فضولات حیوانی ریختند.

کشاورزان در اعتراض به رای نمایندگان پارلمان به نفع توافق تجارت آزاد میان اروپا و کانادا نیمه های شب همچنین راه ورودی دفتر نماینده محلی پارلمان در تولوز را با بلوک های سیمانی مسدود کردند.

کریستیان مازاس، رئیس محلی فدراسیون ملی اتحادیه های کشاورزی که خود در این تجمع حضور داشت حرکت یاد شده را «اقدامی نمادین» و بدور از خشونت توصیف کرد.

مسئول فدراسیون ملی اتحادیه های کشاورزی در تولوز در ادامه یادآور شد: «ما آمده ایم که به او (نماینده حزب جمهوری به پیش) بگوییم که اگر او گوش هایش را به روی اعتراض های ما بسته است ما دیگر صلاح نمی بینیم که وی به عنوان نماینده منطقه به ماموریت خود ادامه دهد.»

معترضان تنها به مسدود کردن راه ورودی دفتر نماینده محلی حزب حاکم در تولوز بسنده نکردند. کشاورزان خشمگین همچنین در ادامه اعتراض های خود سپس ۲ تن کود و فضولات حیوانی مقابل دفتر مونیک ایبورا، یکی دیگر از نمایندگان حزب جمهوری به پیش در غرب تولوز تخلیه کردند.

خانم ایبورا با انتشار توییتی این اقدام را «غیر مسئولانه و غیرمفید» ارزیابی کرده است.

توافقنامه تجارت آزاد میان اروپا و کانادا موسوم به «ستا» که کلیات آن به تازگی در پارلمان فرانسه مورد تصویب قرار گرفته به شدت در این کشور از سوی کشاورزان و سازمان های غیردولتی مورد اعتراض واقع شده است.

این توافقنامه زمنیه حذف تعرفه های گمرکی بر روی ۹۸ درصد از محصولات مورد مبادله میان اروپا و کانادا را فراهم می کند. کشاورزان از تصویب این توافقنامه در پارلمان فرانسه نگرانند و بیم آن دارند که اجرایی شدن آن به رقابت ناعادلانه دامن بزند.

معترضان همچنین تاکید دارند که ستا با مضرات بهداشتی همراه خواهد بود زیرا کانادا از قوانین سخت گیرانه بهداشتی اروپا به خصوص در زمینه گوشت های حیوانی برخوردار نیست و واردات مواد گوشتی و پروتئینی می تواند برای سلامت ساکنان اروپا خطرآفرین باشد.

نمایندگان پارلمان فرانسه به خصوص اعضای حزب حاکم «جمهوری به پیش» که روز بیست و سوم ژوئیه به نفع توافق تجارت آزاد با کانادا رای دادند از چند روز پیش هدف دشنام ها و اقدامات خشونت آمیز معترضان قرار گرفته اند.

در همین راستا چندین دفتر نمایندگان حزب حاکم در پاریس، پایتخت فرانسه نیز طی روزهای اخیر هدف اقدامات تخریبی و اعتراضی قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خیابان‌های پاریس جولانگاه تراکتورهای کشاورزان خشمگین شد

فرانسه به عنوان اولین کشور به قانون جدید کپی‌رایت اتحادیه اروپا پیوست

«تجارت آزاد» محور اصلی نشست گروه ۲۰