صدور ۷۰۰ مورد جریمه در فرانسه در یکسال برای مقابله با آزار زنان

صدور ۷۰۰ مورد جریمه در فرانسه در یکسال برای مقابله با آزار زنان
Copyright REUTERS
Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خاطیان را می‌توان به دلیل ارتکاب جرایمی همچون متلک گفتن، انجام حرکات ناپسند، اظهارنظرهای نامناسب دربارۀ ظاهر و بدن زنان، پیشنهادهای جنسی دادن و دنبال کسی راه افتادن در خیابان‌ها بین ۹۰ تا ۷۵۰ دلار جریمه کرد.

آگهی

مقامات فرانسه از سال گذشته و از زمان اجرایی شدن قانون جدید مقابله با اذیت و آزار زنان در خیابان، بیش از ۷۰۰ مورد جریمه صادر کردند.

این خبر روز چهارشنبه از سوی دولت فرانسه در جریان یک پیام توییتری اعلام شد. در این پیام آمده است: «برای مدتی بسیار طولانی آزار و اذیت‌های خیابانی تحمل شد. اما دیگر اجازۀ توهین، تهدید، دنبال کردن یا تحقیر زنان در خیابانها، شبکه‌های حمل و نقل یا در فضای عمومی داده نمی‌شود. جریمه خاطیان ادامه خواهد یافت.»

قانون مبارزه با اذیت و آزار خیابانی زنان از اوت سال گذشته میلادی اجرایی شده است یعنی چند هفته پس از آنکه در پاریس به صورت یک دختر دانشجوی ۲۲ ساله به نام مری لاگر مشتی کوبیده شد؛ زیرا او به مردی که به او متلک گفته بود، اعتراض کرده بود.

با انتشار تصاویر مربوط به مشت زدن فرد مهاجم که توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده بود، خشمی ملی سراسر فرانسه را فرا گرفت.

Marie Laguerre

بر اساس این قانون، خاطیان را می‌توان به دلیل ارتکاب جرایمی همچون متلک گفتن، انجام حرکات ناپسند، اظهارنظرهای نامناسب دربارۀ ظاهر و بدن زنان، پیشنهادهای جنسی دادن و دنبال کسی راه افتادن در خیابان‌ها بین ۹۰ تا ۷۵۰ دلار جریمه کرد.

همچنین در صورت تکرار این جرائم یا ایجاد مزاحمت برای دختران کمتر از ۱۵ سال یا سوء‌استفاده از قدرت در مقابل زنان و ارتکاب جرایمی دیگر از این دست، مبلغ جریمه می‌تواند تا ۱۵۰۰ یورو افزایش یابد.

بنا بر گزارش منتشر شده در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی موسسه مطالعاتی IFOP فرانسه، از هر ۱۰ زن فرانسوی ۸ نفر گفته‌اند که دست‌کم یک‌بار، نوعی از مزاحمت یا سوء‌استفاده جنسی را در اماکن عمومی تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکصد زن قربانی خشونت‌های خانگی؛ دولت فرانسه کنفرانس ویژه برگزار می‌کند

پیرزن ۱۰۷ ساله آمریکایی راز طول عمر خود را فاش کرد: ازدواج نکردن

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند