ارتش سوریه مناطقی را در شمال غرب از مخالفان مسلح باز پس گرفت

   ارتش سوریه مناطقی را در شمال غرب از مخالفان مسلح باز پس گرفت
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملیات نظامی ارتش سوریه علیه مواضع شورشیان در شمال غرب این کشور و با حمایت ارتش روسیه روز دوشنبه ۵ اوت (۱۴ مرداد) بعد از متهم کردن ترکیه به پایبند نبودن به تعهدات آتش‌بش، آغاز شد.

آگهی

ارتش سوریه روز پنج‌شنبه ۸ اوت (۱۷ مرداد) شورشیان مسلح مستقر در شمال غرب این کشور را عقب راند و مناطقی را از آنان بازپس گرفت.

عملیات نظامی ارتش سوریه به مواضع شورشیان با حمایت نیروهای روسیه روز دوشنبه ۵ اوت (۱۴ مرداد) بعد از متهم کردن ترکیه به پایبند نبودن به تعهدات آتش‌بش، آغاز شد.

یکی از مقامات دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که پیشروی نیروهای حامی بشار اسد بسیار حساب شده است.

بر طبق گزارشات ارسالی، نیروهای ارتش سوریه در حال نزدیک شدن به شهرهای اللطامنه، کفر زیتا و الهبیط که تحت کنترل شورشیان است، هستند.

در طول سه ماه گذشته، نیروهای دولتی سوریه با وجود حمایت ارتش روسیه نتوانسته‌اند به طور قابل توجهی شورشیان مستقر در شمال غرب این کشور را به عقب برانند.

سازمان ملل اعلام کرده است که از ماه آوریل حملات و بمباران هوایی نیروهای دولتی سوریه و ارتش روسیه در این مناطق منجر به کشته شدن حداقل ۴۴۰ غیرنظامی و آواره گشتن هزاران نفر شده است.

گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با ابراز تاسف از نقض آتش‌بس و اشاره به توافق ترکیه و آمریکا برای تشکیل منطقه امن در سوریه گفت: «سازمان‌های انسان‌دوستانه به شدت نگران بیانیه‌هایی هستند که از احتمال آغاز عملیات نظامی خبر می‌دهند. وقوع دوباره عملیات نظامی در مناطقی که پیش از این قربانی حملات جنگی، خشکسالی و سیل بوده‌اند، وضعیت را بیش از پیش اسفناک خواهد کرد.»

دولت سوریه اعلام کرده است در صورتی به آتش‌بس رضایت خواهد داد که توافق‌نامه صلح سوچی که سپتامبر گذشته میان روسیه و ترکیه منعقد شد، به طور کامل اجرا شود.

ادلب که تحت کنترل گروه جهادی تحریر شام -شاخه سابق نیروهای القاعده که پیش از این با نام جبهه نصرت شناخته می‌شد- در سوریه قرار دارد، از آخرین پایگاه‌های مخالفان مسلح دولت بشار اسد است.

بیشتر بخوانید: آتش بس نقض شد؛ از سرگیری حملات ارتش روسیه و سوریه به ادلب

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منطقه امن در سوریه؛ ترکیه و آمریکا بر سر ایجاد مرکز عملیات مشترک به توافق رسیدند

آتش بس نقض شد؛ از سرگیری حملات ارتش روسیه و سوریه به ادلب

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد