سفر ترامپ به دیتون و ال‌پاسو پس از کشتار اخیر؛ معترضان تجمع کردند

سفر ترامپ به دیتون و ال‌پاسو پس از کشتار اخیر؛ معترضان تجمع کردند
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکی از معترضان با اشاره به سخنان ترامپ می گوید:«سخنان نفرت‌ پراکن او الهام‌ بخش افرادی است که مستعد خشونتند و من شاهد نتیجه مستقیم این سخنانم»

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز ‌چهارشنبه در حالی به شهرهای دیتون و ال‌پاسو سفر کرد که معترضان با تجمع در این دو شهر به سخنان «نژادپرستانه» و همچنین سیاست‌های وی در حامیت از خرید و فروش اسلحه اعتراض کردند.

ترامپ برای گرامیداشت یاد قربانیان این حملات به این دو شهر سفر کرده است با این حال به گزارش واشنگتن پست هیچ یک از مجروحان این حملات که در بیمارستانی در ال‌پاسو بستری هستند حاضر به دیدار با ترامپ نشده‌اند.

در حملات مسلحانه در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس به لاتین‌تبارها ۲۲ نفر و همچنین در حمله دیگری به شهر دیتون ایالت اوهایو ۹ نفر جانشان را از دست دادند.

معترضان در دو شهر دیتون و ال‌پاسو تجمع کردند تا سفر ترامپ به این دو شهر و همچنین سخنان «نژادپرستانه» او را محکوم کنند.

معترضان ترامپ را متهم می‌کنند که سخنانش باعث تحریک نفرت نژادی شده است. برخی از معترضان گفته‌اند که از آمدن او به ال‌پاسو استقبال نمی‌کنند چرا که او مهاجرت لاتین‌تبارها را غیرانسانی جلوه داده است و باعث بیدار شدن نفرت عمیق برتری‌طلبان سفید‍پوست علیه رنگین‌پوستان شده است که در نهایت حاصلش این کشتارهاست.

یکی از معترضان می‌گوید: «سخنان نفرت‌پراکن او الهام‌بخش افرادی است که مستعد خشونتند و من شاهد نتیجه مستقیم این سخنانم.»

با وجود این اعتراضات، دونالد ترامپ پس از پایان سفرش در توئیتی نوشت که با بهترین مردم روی زمین در دیتون و ال‌پاسو دیدار کرده است. ترامپ همچنین اعتراضات به سفرش به این دو شهر را فیک نیوز خوانده است که تلاش دارند سفر او را بی اعتبار کنند اما به هدفشان نرسیدند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از ترک واشنگتن برای سفر به این دو شهر گفته بود: «درباره ظهور هر گروه نفرت‌پراکنی چه برتری طلبی سفید باشد و یا هر نوع برتری‌طلبی از جمله گروه آنتی‌فاشیسم نگرانم و علیه آنها اقدام خواهم کرد.»

آقای ترامپ در توئیتی بعد از این حملات نوشت که مهاجم دیتون در گذشته از چهره‌هایی چون برنی سندرز و الیزابت وارن و همچنین گروه آنتی فاشیسم حمایت کرده است. ترامپ اظهار امیدواری کرده که رسانه‌ها این خبر را هم منتشر کنند.

اظهارات دونالد ترامپ در مجرمانه جلوه دادن مهاجرت و به ویژه مهاجران آمریکای لاتین و همچنین حملاتش به چهار نماینده زن کنگره که همگی از جامعه غیرسفیدپوستان آمریکا هستند در هفته‌های گذشته باعث شد که بسیاری اظهارات او را نژادپرستانه بدانند.

اظهاراتی که از نظر بسیاری از ناظران باعث افزایش شکاف در جامعه آمریکا میان سفیدپوستان و رنگین پوستان می شود و افزایش خشونت از سوی برتری طلبان سفیدپوست را باعث شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در ایالت تگزاس آمریکا دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟