دستیار جانسون خبر داد: احتمال برگزاری انتخابات سراسری پس از برکسیت

دستیار جانسون خبر داد: احتمال برگزاری انتخابات سراسری پس از برکسیت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام ارشد سیاسی نزدیک به نخست وزیر بریتانیا مدعی شد که بوریس جانسون، قصد دارد در صورت رای عدم اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی‌ اش، بلافاصله پس از برکسیت انتخابات سراسری برگزار کند.

آگهی

یک مقام ارشد سیاسی نزدیک به نخست وزیر بریتانیا مدعی شد که بوریس جانسون، قصد دارد، در صورت رای عدم اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی‌اش، بلافاصله پس از برکسیت انتخابات سراسری برگزار کند.

فایننشیال تایمز از قول دستیار نخست وزیر بریتانیا نوشت که آقای جانسون انتظار دارد که رای اعتماد نمایندگان مجلس را بلافاصله پس از پایان تعطیلات تابستانی آنها اخذ کند.

دستیار سیاسی نخست وزیر بریتانیا همچنین گفته است:« ما نمی‌توانیم رای اعتماد مجلس را جلو بیندازیم اما وقتی به برنامه زمانبندی پیش‌رو نگاه می‌کنیم، چاره‌ای جز برگزاری انتخابات پس از ۳۱ اکتبر نداریم.»

او پیش‌بینی کرده که اگر قرار بر برگزاری انتخابات سراسری باشد، موعد آن چند روز پس از ۳۱ اکتبر و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

بنا بر گزارش فایننشیال تایمز، دیگر دستیار سیاسی آقای جانسون هم وجود طرح برگزاری انتخابات سراسری را رد نکرد.

نخست وزیر بریتانیا پیشتر اتحادیه اروپا را نیز تهدید کرده بود که اگر به توافق جدیدی با این کشور تن در ندهند، برکسیت بدون توافق را به اجرا خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جانسون: تجارت آزاد با اروپا راحت‌تر بود ولی بازار آمریکا جذاب‌تر است

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت