بحران سیاسی در ایتالیا؛ حزب لیگ به دنبال رای عدم اعتماد به دولت است

بحران سیاسی در ایتالیا؛ حزب لیگ به دنبال رای عدم اعتماد به دولت است
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تداوم اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا و تنش میان رهبران دو حزب ائتلافی، بحران سیاسی کنونی را برای دولت این کشور رقم زده است.

آگهی

حزب راست افراطی لیگ به رهبری ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که به دنبال ارائه طرح رای عدم اعتماد به دولت ائتلافی است.

حزب لیگ در بیانیه خود تاکید کرده است که انتخابات زودهنگام در این ایتالیا باید «بدون فوت وقت» برگزار شود.  

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه (۸ اوت) خطاب به ماتئو سالوینی، وزیر کشور (رهبر حزب لیگ) گفت كه باید برای ایتالیایی‌ها توضیح دهد كه چرا به دنبال سقوط دولت ائتلافی این کشور است.

آقای سالوینی پیش از این گفته بود که ائتلاف حزب وی با جنبش پنج ستاره به رهبری لوئیجی دی‌مایو، وزیر توسعه اقتصادی شکست خورده و وی خواستار یک انتخابات تازه است.

تداوم اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا و تنش میان رهبران دو حزب، بحران سیاسی کنونی را برای دولت این کشور رقم زده است. این بحران از اختلاف نظر میان دو حزب بر سر پروژه قطار سریع‌السیر بین شهرهای تورین در ایتالیا و لیون در فرانسه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

آقای كونته در این باره گفت: «این مسئولیت وزیر کشور نیست که در پارلمان جلسه تشکیل دهد یا برای حل بحران سیاسی دستورالعمل ارائه کند.»

وی در ادامه افزود: «بحرانی که ماتئو سالوینی آغاز کرده است شفاف‌ترین نوع آن در تاریخ جمهوری ایتالیا است.»
آقای کونته که به جنبش پنج ستاره نزدیک است در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که دیگر حملات سالوینی علیه دولت ائتلافی را نمی‌پذیرد و وی را به «شعار دادن برای جلب حمایت» متهم کرد.
وی گفت که وزیر کشور باید برای رای دهندگان ایتالیایی که به دنبال تغییر در وضعیت کشور بودند مشخص کند که چرا در کار دولت ائتلافی اخلال ایجاد کرده و به چه علت به دنبال قطع زودهنگام همکاری با دولت است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشمکش سیاسی در ایتالیا مانع از پهلوگیری کشتی حامل پناهجویان شد

بحران سیاسی در پرو؛ در پی یورش پلیس به خانه رئیس‌ جمهور شش وزیر استعفا کردند

دبیرکل سازمان ملل متحد: خطر تبدیل «حاکمیت قانون» به «حاکمیت بی‌قانونی» در جهان جدی است