رمِ ایتالیا: نشستن گردشگران بر «پله‌های اسپانیایی» ممنوع

نشستن گردشگران بر روی «پله های اسپانیایی» در شهر رم ممنوع شد
نشستن گردشگران بر روی «پله های اسپانیایی» در شهر رم ممنوع شد Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تخلف از این بخشنامه با تذکر جدی پلیس و جریمه ای بین ۱۶۰ تا ۴۰۰ یورو همراه خواهد بود. این در حالیست که بسیاری از توریست ها هنوز به طور دقیق در جریان این محدودیت قرار نگرفته و به محض نشستن بر روی یکی از ۱۳۵ پله اسپانیایی با سوتهای ممتد و دخالت پلیس مواجه می شوند.

آگهی

پله های اسپانیایی معروف در قلب شهر رم از این پس تنها می تواند محل گذر جهانگردها و بازدیدکنندگان جاذبه های پایتخت ایتالیا باشد و نشستن بر روی آن با مداخله پلیس و پرداخت جریمه همراه خواهد شد.

مسئولان شهری در رم، پایتخت ایتالیا با صدور بخشنامه ای محدودیت های جدیدی را برای بازدیدکنندگان یکی از مکان های پرجاذبه این شهر درنظر گرفته اند. پله های طویلی که از جلوی کلیسای زیبا و تاریخی «ترینیتا دی مونتی» آغاز و به «میدان اسپانیا»، یکی از جذاب ترین مکان های توریستی شهر رم ختم می شود بایست از این پس تنها محل عبور گردشگران باشد و بازدیدکنندگان نمی توانند بر روی پله ها بنشینند و چیزی بخورند.

محدودیت نشستن بر روی پله های اسپانیایی، مکانی که پیشتر بواسطه فیلم کمدی رمانتیک «تعطیلات رمی» اثر ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۳ شهرت جهانی پیدا کرده بود به گفته مسئولان شهری در رم برای حفاظت و جلوگیری از تخریب و آلودگی در نظر گرفته شده است.

این محدویت پس از آن اعمال شد که شمار زیادی از گردشگران با نشستن بر روی پله ها برای استراحت و یا خوردن فست فودهایی که در فروشگاه های اطراف تهیه می شود سبب ایجاد مانع و دشواری تردد برای دیگر بازدید کنندگان می شدند.

رویترز
تذکر پلیس به گردشگرانی که بر روی پله های اسپانیایی نشته و استراحت می کنندرویترز

این اقدام با اعتراض و ناراحتی بسیاری از گردشگران مواجه شده است. برخی نظیر توماس آتکینز، یک توریست آمریکایی که از سیاتل به رم سفر کرده محدودیت یاد شده را «مسخره و مضحک» قلمداد کرده و برخی پا را از انتقاد های معمولی فراتر گذاشته و این اقدام را یک حرکت «فاشیستی» توصیف کرده اند.

این درحالیست که نباید از برخی موافقان این طرح از جمله یک توریست ایتالیایی با نام فردریکو گرینونی غافل شد که مشکلی با این محدودیت ندارند و آنرا تایید می کنند.

گفتنی است که تخلف از این بخشنامه با تذکر جدی پلیس و جریمه ای بین ۱۶۰ تا ۴۰۰ یورو همراه خواهد بود. این در حالیست که بسیاری از توریست ها هنوز به طور دقیق در جریان این محدودیت قرار نگرفته و به محض نشستن بر روی یکی از ۱۳۵ پله اسپانیایی با سوت های ممتد و دخالت پلیس مواجه می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردشگری پزشکی؛ بیمارانی که از چهارگوشه دنیا برای درمان به دوبی می‌آیند

دوچرخه و اسکوتر جایگزین اتوبوس‌های گردشگری مرکز پاریس می‌شود

اعتصاب رانندگان اتوبوس های گردشگری در رم در اعتراض به محدودیت عبور و مرور