سرمایه‌گذار آمریکایی متهم به «دلالی سکس» در زندان «خودکشی» کرد

جفری اپستاین
جفری اپستاین Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این سرمایه گذار آمریکایی رابطه نزدیکی با سیاستمداران و چهره های پرنفوذ آمریکا داشت به نحوی که پس از انتشار ویدیویی جنجالی از نحوه برخورد دونالد ترامپ با زن ها در یک میهمانی خصوصی که به سال ۱۹۹۲ بر می گردد وی در آن ویدیو در کنار رئیس جمهوری فعلی آمریکا دیده شد.

آگهی

رسانه های آمریکایی روز شنبه از خودکشی جفری اپستاین، میلیاردر و سرمایه گذار آمریکایی در یکی از زندان های شهر نیویورک خبر دادند. این شخصیت جنجالی و خبر ساز قرار بود به زودی به اتهام «تجاوز جنسی» به افراد زیر سن قانونی در دادگاه محاکمه شود.

نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از چند مسئول که نامی از آنها برده نشده اعلام کرد که این سرمایه گذار ۶۶ ساله در زندان خود را حلق آویز کرده و ماموران حوالی ساعت هشت صبح روز شنبه با جسد بی جان وی در داخل سلول روبرو شدند.

جفری اپستاین پیشتر نیز در ماه ژوئیه دست به خودکشی زده اما در نهایت جان سالم به در برده بود. مسئولان «متروپولیتن کارکشنال سنتر» Metropolitan Correctional Center، زندانی در منهتن ماه گذشته میلادی بدن کم جان وی را در حالی که نشانه هایی از جراحت بر روی گردن وی دیده می شد، یافته و از احتمال اقدام خودکشی خبر داده بودند. جراحات اقدام قبلی به ظاهر سطحی بود و وی چند روز پس از مداوا در یک محکمه حاضر شده بود.

«دلالی سکس» از مجمله مهمترین اتهام های مطرح شده بر ضد جفری اپستاین اعلام شده است. او متهم است که برای این منظور به مدت چند سال با استفاده از نفوذ خود باندی سازمان یافته متشکل از ده ها دختر نوجوان و خردسال تشکیل داده که رسانه های آمریکا از آن به عنوان شبکه «دلالی سکس» با افراد زیر سن قانونی نام می برند. گفته می شود برخی از دخترهای به خدمت گرفته شده در این شبکه در مقطع راهنمایی تحصیل می کردند و جفری اپستاین بارها با برخی از اعضای این شبکه روابط جنسی برقرار کرده است.

رویترز
ماموران پلیس مقابل بیمارستانی در منهتن که جسد جفری اپستاین به آنجا منتقل شده استرویترز

این سرمایه گذار سرشناس آمریکایی که ثروتش بیش از پانصد میلیون دلار تخمین زده می شود هشتم ژوئیه به سوء استفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی و تشکیل باند مجرمانه برای همین منظور متهم شد و انتظار می رفت پس از تائید این اتهام در دادگاه حکمی معادل دست کم ۴۵ سال زندان برایش صادر شود.

جفری اپستاین در سال ۲۰۰۸ نیز به دام دستگاه قضایی آمریکا افتاد اما موفق شد با حمایت برخی مسئولان دولتی ضمن رد اتهامات وارده از مجازات بگریزد. برخی از رسانه ها با طرح اینکه دستگیری مجدد این سرمایه گذار آمریکایی سبب تشدید انتقادها به دستگاه قضایی این کشور در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده قبلی جفری اپستاین شده، استعفای الکساندر آکوستا، وزیر کار پیشین دولت دونالد ترامپ را نیز با این ماجرا مرتبط دانسته اند.

این سرمایه گذار آمریکایی رابطه نزدیکی با سیاستمداران و چهره های پرنفوذ آمریکا داشت به نحوی که وی در ویدئویی جنجالی از نحوه برخورد دونالد ترامپ با زن ها در یک مهمانی خصوصی که به سال ۱۹۹۲ بر می گردد در کنار رئیس جمهوری فعلی آمریکا دیده می شد.

جفری اپستاین حتی جایی ادعا کرده بود که ملانیا همسر کنونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را وی به آقای ترامپ معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی به زودی تحقیق درباره «خودکشی آشکار» جفری اپستاین را آغاز می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم دادگاه فرانسه: ایست قلبی هنگام سکس در سفر کاری حادثه ناشی از کار است

سازمان جهانی بهداشت: هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان بر اثر خودکشی جان می‌بازد

وزیر عدالت جنسیتی فرانسه خواستار بررسی فعالیت اپستاین در این کشور شد