آپدیت تازه تلگرام برای فرستادن پیغام‌های بی‌صدا

آپدیت تازه تلگرام برای فرستادن پیغام‌های بی‌صدا
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیام‌رسان تلگرام به تازگی نسخه جدیدی از به‌روز‌رسانی‌ها را برای اپلیکیشن خود روانه بازار کرده است. با ویژگی‌های جدید تلگرام آشنا شوید.

آگهی

پیام‌رسان تلگرام به تازگی نسخه جدیدی از به‌روز‌رسانی‌ها را برای اپلیکیشن خود روانه بازار کرده است.

در نسخه جدید تغییرات متفاوت و فراوانی اعمال شده است، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارائه راهکاری برای نوتیفیکیشن‌های ناخواسته است. با اپدیت جدید کاربران می‌توانند به دوستانشان در زمان خواب، درس خواندن یا جلسه پیغام بفرستند بی‌آنکه برای آن‌ها مزاحمتی ایجاد کنند.

برای فرستادن پیغام بی‌صدا کافیست دکمه ارسال را نگه دارید و از این طریق پیغام خود را بفرستید. در این حالت فرد مقابل پیام شما را مثل همیشه دریافت خواهد کرد، ولی تلفن همراه او صدا نخواهد داد. حتی اگر فراموش کرده باشد وضعیت «عدم مزاحم» را فعال کرده باشد.

این قابلیت همچنین در گروه‌های تلگرامی هم فعال است. بدین صورت کاربران می‌توانند حتی در ساعت ۵ صبح پیغام خود را به گروه چت داخلی خود بفرستند بدون آنکه کسی را از خواب بیدار کنند.

امکانات جدید برای مدیران کانال های تلگرامی

مدیران کانال‌های تلگرامی همچنین از این به بعد می‌توانند قابلیت «وضعیت آهسته» را فعال کنند. با این عمل، کاربران عضو گروه بسته به تمایل مدیر تنها قادر خواهند بود یک پیغام ظرف یک زمان مشخص بفرستند. برای مثال اگر مدیر تایمر مجوز را روی ۱ دقیقه تنظیم کند، هر کاربری که پیغامی ارسال کرد، باید برای ارسال پیام بعدی خود ۱ دقیقه صبر کند.

همچنین مالک‌های کانال‌های تلگرامی می‌توانند برای مدیران (یا همان ادمین‌ها) اسم توصیفی انتخاب کنند.

از دیگر به‌روز‌رسانی‌های تعبیه شده در نسخه تازه می‌توان به قابلیت لینک دهی به یک ثانیه مشخص از ویدئو اشاره کرد. برای مثال اگر در کپشن ویدئو زمان مشخصی، نظیر ۰:۴۵، نوشته شود؛ این عدد به صورت لینک درآمده و کاربر مقابل با کلیک روی آن مستقیما به ثانیه مورد نظر فیلم راهنمایی می‌شود.

تلگرام محبوب‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسان ایرانی به شمار می‌رود و مطابق آمارها بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران از آن استفاده می‌کنند.

در پی ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ این پیام‌رسان در ایران به دستور مقامات فیلتر شد.

با این حال مطابق نتایج مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با وجود فیلترینگ تلگرام در ایران، بیش از ۴۷ درصد کاربران هنوز از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قابلیت «استوری» به پیام‌رسان تلگرام اضافه می‌شود

ارائه خدمات پولی تلگرام از سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود

اپلیکشین تغییر چهره «زائو» در چین؛ نگرانی‌ها از عدم رعایت حریم شخصی