محمد علی نجفی با بخشش اولیای دم میترا استاد از قصاص گریخت

محمد علی نجفی در دادگاه
محمد علی نجفی در دادگاه Copyright مهر
Copyright مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مسعود استاد، برادر مقتول صبح امروز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از بخشش محمد علی نجفی خبر داد. وی از پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور در این رابطه خبر داد و گفت: « معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

آگهی

محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران و سیاستمدار اصلاح‌طلب با رضایت خانواده میترا استاد، قصاص نمی‌شود. وی دو هفته پیش در دادگاه به جرم قتل همسرش به قصاص نفس محکوم شده بود.

میترا استاد روز سه‌شنبه هفت خرداد در محل سکونتش واقع در سعادت آباد تهران بر اثر شلیک گلوله به قتل رسید. آقای نجفی همان روز و ساعاتی پس از این اتفاق، با مراجعه به پلیس آگاهی، به قتل همسرش اعتراف کرد.

مسعود استاد، برادر مقتول صبح امروز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از بخشش محمد علی نجفی خبر داد. وی از پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور در این رابطه خبر داد و گفت: « معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

میترا استاد فرزند کاکا برار، استاد ﺗﻨﺒﻮﺭﻧﻮﺍﺯ ﯾﺎﺭﺳﺎﻥ، متولد اسلام آباد غرب (کرمانشاه) بود.

محمود حاجلویی، وکیل اولیای دم، در پی این خبر، موضوع بخشیده شدن محمد علی ‌نجفی را تایید کرد.

وی به خبرگزاری فارس گفت: «هنوز از جزئیات این موضوع صحبتی نشده اما برادر مرحومه به ما اطلاع داد که می‌خواهند از قصاص نجفی بگذرند.»

مهر
محمد علی نجفی و مسعود استاد برادر مقتول در دادگاهمهر

نجفی احتمالا چند سال در زندان می‌ماند

با وجود بخشش اولیای دم اما احتمال دارد آقای نجفی چند سالی را در زندان بماند.

احمد محمدی سهروردی، عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران در گفت‌وگو با فارس در رابطه گفت: «احتمال سه سال حبس برای قاتل عفو شده می‌رود.»

وی ادامه داد: «چنانچه قاتل با رضایت اولیای دم مواجه شود و رضایت هم از سوی اولیای دم داده شود از بابت بازدارندگی ارتکاب جرم در جامعه، قاضی می‌تواند تا سه سال حکم حبس برای مجرم تعیین کند.»

طبق قانون مجازات اسلامی، «هرکس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته ولی از قصاص گذشت کرده باشد و یا به هر علت قصاص نشود در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم جری مرتکب یا دیگران گردد دادگاه مرتکب را به حبس از سه تا ده سال محکوم می‌کند.»

دادگاه محمدعلی نجفی در سه جلسه برگزار شد و در آخرین روز تیرماه به پایان رسید. شهردار پیشین تهران همچنین به جرم «نگهداری اسلحه غیرمجاز» به دو سال حبس محکوم شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل میترا استاد؛ نجفی چندین میلیارد تومان پرداخته است تا رضایت بگیرد

دیوان عالی ایران حکم محمد علی نجفی را نقض کرد

محمد علی نجفی به زندان بازگشت