کشف بیش از یک تن محموله کوکائین در شمال فرانسه

 کشف بیش از یک تن محموله کوکائین در شمال فرانسه
Copyright "AFP PHOTO / DOUANES FRANCAISES"
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران گمرک فرانسه سال گذشته میلادی در مجموع بیش از ۱۲ تن کوکائین در نقاط مختلف این کشور کشف و ضبط کرده بودند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی با افزایش ۳۲ درصدی همراه بود.

آگهی

مقامات فرانسوی روز چهارشنبه از کشف و ضبط بیش از یک تن کوکائین در «لوهاور»، شهری واقع در شمال این کشور خبر دادند. به گفته یک مسئول دولت امانوئل ماکرون ارزش محموله توقیف شده معادل ۷۴ میلیون یورو در بازار غیر قانونی فروش این نوع از مواد مخدر تخمین زده می شود.

جرالد دارمنن، وزیر بودجه و حساب های دولتی فرانسه با تایید این خبر تصریح کرده که این مهمترین محموله قاچاق مواد مخدر کشف و توقیف شده در فرانسه طی سال جاری بوده است. به گفته این وزیر فرانسوی محموله یاد شده نیمه شب دوشنبه در کامیونی که از کشور اکوادور آمده بود و مغز درخت خرما را حمل می کرد، کشف و ضبط شده است.

گفته می شود در جریان این عملیات در مجموع ۱۰۶۶.۵ کیلو کوکائین که با مهارت زیادی در محموله کامیون میان بسته های کنفی جاسازی شده بود توسط ماموران پلیس فرانسه کشف و توقیف شده است.

وزیر بودجه و حساب های دولتی فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که پلیس قضایی در شهر «لوهاور» مامور انجام تحقیقات بیشتر بر روی این پرونده شده است. آقای دارمنن که قرار است برای بررسی این پرونده از نزدیک روز جمعه عازم «لوهاور» شود در ادامه یادآور شد که کشف این محموله خسارت و زیانی معاول ۷۴ میلیون یورو را به شبکه مجرمانه قاچاق مواد مخدر تحمیل کرده است.

به گزارش رسانه های فرانسوی این دومین کشف بزرگ محموله مواد مخدر و البته مهم ترین آن طی سال جاری میلادی است. بر اساس این گزارش ماه آوریل گذشته نیز محموله ای ۴۹۲ کیلوگرمی از کوکائین در «لون پلاژ»، منطقه ای واقع در شمال فرانسه توسط ماموران بخش «دانکرک» کشف شد که در کانتینری حامل موز جاسازی شده بود.

ماموران گمرک فرانسه سال گذشته میلادی در مجموع بیش از ۱۲ تن کوکائین در نقاط مختلف این کشور کشف و ضبط کرده بودند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی با افزایش ۳۲ درصدی همراه بود.

بر اساس گزارش «دیده بان اعتیاد و مواد مخدر اروپا» بیش از ۱۴۰ تن کوکائین طی سال ۲۰۱۷ در بخش های مختلف قاره سبز کشف شده بود. با استناد به آخرین گزارش سالانه نهاد یاد شده که ماه ژوئن گذشته منتشر شد هنوز رکورد این حجم محموله کوکائین کشف شده دراروپا شکسته نشده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس