ترکیه: شرق فرات را از «کردهای تروریست» پاک می‌کنیم

ترکیه: شرق فرات را از «کردهای تروریست» پاک می‌کنیم
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از قصد این کشور برای پاکسازی شبه نظامیان کرد از شرق رود فرات خبر داد.

آگهی

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از قصد این کشور برای پاکسازی شبه نظامیان کرد از شرق رود فرات که وی آنان را «تروریست» خواند، خبر داد.

وزیر خارجه ترکیه گفت که ارتش این کشور همان‌طور که عفرین و جرابلس را از حضور نیروهای شاخه‌های نظامی اتحاد دموکراتیک کرد و حزب کارگران کردستان پاکسازی کرد، به هر قیمتی آنها را از حاشیه شرقی رود فرات نیز بیرون خواهد راند.

آقای چاوش‌اوغلو که به بهانه تبریک عید قربان در زادگاهش آنتالیا سخن می‌گفت، تاکید کرد که ترکیه این بار به ایالات متحده اجازه نخواهد داد که روند عملیات در شرق فرات را مانند آنچه در منجیب رخ داد، متوقف کند.

وزیر خارجه ترکیه افزود:« آمریکا نقش خود را در نقشه راهی که به طور مشترک با این کشور تدوین کرده بودیم، ایفا نکرده لذا ما با یا بدون این کشور نیز نسبت به پاکسازی شرق فرات اقدام خواهیم کرد.»

ترکیه از سال ۲۰۱۶ میلادی و با انجام دو عملیات موفقیت آمیز فرات و شاخه زیتون شبه نظامیان کرد و نیروهای داعش را از عفرین و جرابلس عقب راند و از آن زمان تاکنون بر قصد خود برای اقدام مشابه در شرق فرات تاکید کرده است.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرده بود که ارتش کشورش عملیات در شرق فرات را به زودی آغاز خواهد کرد و این امر به اطلاع آمریکا و روسیه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش ترکیه «به زودی» عبور از مرز برای حمله به شمال سوریه را آغاز می‌کند

ترامپ از اردوغان خواست با کردهای سوریه «بدرفتاری» نکند

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین