شش هندو که مرد مسلمان را به ظن ذبح گاو کشتند تبرئه شدند

 شش هندو که مرد مسلمان را به ظن ذبح گاو کشتند تبرئه شدند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در هند روز چهارشنبه شش مرد متهم به قتل یک دامدار مسلمان را که چند راس گاو را با کامیون حمل می‌کرد، به دلیل «فقدان ادله و شواهد»، تبرئه کرد. این در حالی است که ویدئوهای زمان درگیری به‌ طور گسترده در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده بودند.

آگهی

دادگاهی در هند روز چهارشنبه شش مرد هندوی متهم به قتل یک دامدار مسلمان را که چند راس گاو را با کامیون حمل می‌کرد، به دلیل «فقدان ادله و شواهد»، تبرئه کرد. ویدئوهای ضرب و جرح قربانی و دو پسرش توسط مردان هندو چند سال پیش به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

پهلو خان ۵۵ ساله و دو پسرش در سال ۲۰۱۷ میلادی در غرب ایالت راجستان هند مورد حمله گروهی از مظنونان هندو قرار گرفتند.

ویدئوهایی که آن زمان ضبط شد نشان می‌دهد که پهلو خان پس از متوقف شدن کامیون خود که حامل چند گاو بود، مورد ضرب و جرح چندین نفر قرار می‌گیرد. او از مهاجمان درخواست بخشش می‌کند اما در نهایت به خاطر آسیب‌ها و جراحاتی که دید در بیمارستان درگذشت اما دو پسر وی زنده ماندند.

گاو در آیین هندو حیوانی بسیار مقدس به شمار می رود و کشتن و ذبح آن در اکثر ایالت‌های هند غیر مجاز است.

از زمانیکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند از حزب بهاراتیا جاناتا که یک حزب ملی‌گرای هندو است در سال ۲۰۱۴ قدرت را در اختیار گرفت، سازمان‌ها و نهادهای مسلمان بارها از اینکه مسلمانان مورد حمله هندوهای افراطی قرار می‌گیرند، اعتراض و شکایت کرده‌اند.

به گزارش ایندیاسپند از زمان به قدرت رسیدن هندوهای ملی‌گرا، قتل‌های مذهبی مرتبط با «گاوپرستی» ۹۷ درصد افزایش یافته است. ۸۶٪ قربانیان این جرایم از اقلیت مسلمان هند است. هند بیش از ۱۷۲ میلیون شهروند مسلمان دارد که ۱۴درصد از جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهند.

هوکوم سینگ شارما که یک وکیل است می‌گوید، دادگاه شهر آلوار شش متهم به قتل مرد دامدار هندی را آزاد کرد چراکه به ادعای آن‌ها دادستانی نمی‌تواند آن‌ها را با حمله به پهلو خان مرتبط بداند.

بیشتر بخوانید:

با وجود اینکه تصاویر صحنه ضرب و جرح مرد مسلمان و دو فرزندش ثبت و ضبط شده است اما دادگاه این ویدئوها را بعنوان سند و مدرک نپذیرفت اما شهادت بیش از ۴۰ نفر از جمله دو پسر خان را شنید.

طبق ویدئوی ضبط شده، خان به جمعیت می‌گوید که گاوها را از نمایشگاه حیوانات اهلی آورده است اما مهاجمان فریاد می‌زدند که او می‌خواهد گاوها را به‌خاطر گوشتشان ذبح کند.

برخی شخصیت‌ها و چهره‌های هندی، پس از حکم تبرئه در شبکه‌های اجتماعی عصبانیت خود را نشان دادد.

سوارا بهاسکار، بازیگر و کنشگر هندی در توئیتی نوشت: «کلا شرم آور است! دوربین مجازات خودسرانه آن‌ها را ضبط کرده است. به‌نظر می‌رسد ما در یک کشوری با هرج و مرج کامل زندگی می‌کنیم. قانون، قانون اساسی، حتی شواهد به‌نظر بی‌معنی است. روزهای تاریک تاریک!»

شاما محمد، سخنگوی حزب مخالف کنگره هند حکم دادگاه را «مضحکه بزرگ عدالت» توصیف کرد.

طبق نوشته رسانه‌های هندی، خانواده پهلو خان که از این حکم خرسند نیستند، شکایت خود را در دادگاه‌های دیگر هندوستان پیگیری می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش گروهی از شیعیان هندی در جلوگیری از ذبح گاو

«سلطان بخت‌آزمایی» هند به‌عنوان بزرگترین حامی احزاب سیاسی با اتهامات مالی دست و پنجه نرم می‌کند

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد