نماینده آمریکایی: تجاوز و زنا با محارم به بقای نوع بشر کمک کرده است

استیو کینگ، نماینده جمهوریخواه آمریکا
استیو کینگ، نماینده جمهوریخواه آمریکا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«حالا اگر ما آمدیم شجره‌ نامه همه خانواده‌ ها را بررسی کردیم و تمام کسانی را که حاصل تجاوز یا زنای با محارم بوده‌ اند درآوردیم چه؟»

آگهی

سخنان جنجالی یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا واکنش شدید نمایندگان دموکرات کنگره را در پی داشته، به طوری که این گروه از نمایندگان خواستار استعفای او شده‌اند.

استیو کینگ، نماینده جمهوریخواه ایالت آیووا اخیرا از قانون منع سقط جنین دفاع کرده و گفته تنها به خاطر تجاوز و زنا با محارم است که نوع بشر امروز همچنان بقا دارد.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه مسیحی «دموآن رجیستر» گفته است: «آیا بدون تجاوز جنسی یا زنای با محارم هیچ گونه جمعیت بشری در جهان یافت می‌شد؟ حالا اگر ما آمدیم شجره‌نامه همه خانواده‌ها را بررسی کردیم و تمام کسانی را که حاصل تجاوز یا زنای با محارم بوده‌اند درآوردیم چه؟ اگر این [سقط جنین] منع شده بود آن وقت چیزی از جمعیت بشر باقی می‌ماند؟ اگر تمام جنگ‌ها و غارت‌ها و تجاوزهای جنسی ملت‌ها علیه یکدیگر در طول تاریخ را در نظر بگیریم، آن وقت من نوعی نمی‌توانم با قاطعیت بگویم که من حاصل یکی از این تجاوزها نیستم.»

او این سخنان جنجالی را در دفاع از قانون ممنوعیت سقط جنین مطرح کرده است. در پیش‌نویس این قانون استثنایی برای جنین حاصل از تجاوز جنسی یا زنای با محارم در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

برنی سندرز و کیرستن گیلیبراند، هر دو نماینده از حزب دموکرات خواستار استعفای استیو کینگ شده‌اند. ابتدا خانم گیلیبراند در توییتر نوشت: «شما مایه ننگ هستید، استعفا کنید»، و پس از آن چندین تن دیگر از نمایندگان دموکرات این درخواست را تکرار کردند.

سخنان آقای کینگ حتی صدای اعتراض جمهوریخواهان را هم درآورد. سناتور رندی فینسترا در انتقاد از این سخنان در توییتر نوشت: «من خودم صددرصد طرفدار نگه داشتن جنین هستم. اما بعضی رفتارها و اظهارنظرهای عجیب رسالت ما را خدشه‌دار می‌کند.»

استیو کینگ در مصاحبه جنجالی خود که متن آن روز چهارشنبه ۲۳ مرداد منتشر شد همچنین رهبران حزب دموکرات آمریکا را متهم کرد که مانع وصول لایحه پیشنهادی او برای منع سقط جنین در مجلس نمایندگان شده‌اند.

بر اساس لایحه قانون منع سقط جنین، از زمانی که تپش قلب جنین در شکم مادر احساس می‌شود یعنی در حدود هفته ششم بارداری، سقط او ممنوع خواهد بود. اگر پزشکی بعد از این زمان جنین مادری را سقط کند، مشمول حکم جریمه، ۵ سال زندان یا هر دو خواهد شد. با این حال زن بارداری که جنین او سقط می‌شود مشمول مجازات نیست.

حق سقط جنین از سال ۱۹۷۳ در آمریکا قانونی شد ولی بیشتر سیاستمداران محافظه‌کار و برخی مردم آمریکا خواستار لغو این آزادی و ممنوعیت دوباره آن هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات آلابامای آمریکا سقط جنین را غیرقانونی می‌کند

تقاضای سقط جنین نماینده جمهوریخواه از معشوقه‌اش او را به استعفا کشاند

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم