کشمکش سیاسی در ایتالیا مانع از پهلوگیری کشتی حامل پناهجویان شد

کشمکش سیاسی در ایتالیا مانع از پهلوگیری کشتی حامل پناهجویان شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا به مقامات محلی در بندر لامپدوسا دستور داده است تا مانع از پهلوگیری یک کشتی حامل پناهجویان شوند.

آگهی

اختلافات موجود در ائتلاف حاکم در ایتالیا روز جمعه مانع از پهلوگیری کشتی حامل پناهجویان در بندر لامپدوسا شد.

کشتی نجات متعلق به یک موسسه بشردوستانه حامل ۱۳۴ پناهجو است که اکثر آنها آفریقایی هستند. ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا به مقامات محلی در بندر لامپدوسا دستور داده است تا مانع از پهلوگیری این کشتی شوند. این تصمیم ماتئو سالوینی برغم موافقت جوزپه کنته با پهلوگیری این کشتی به بندر لامپدوسا گرفته شده است.

وزیر کشور ایتالیا که رهبری حزب راست افراطی «لیگ» را برعهده دارد قصد دارد با سرنگونی دولتی که خود عضو آن است زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا را فراهم کند. این در حالی است که «جنبش پنج ستاره»، دیگر عضو دولت ائتلافی با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالف است.

شش کشور اروپایی فرانسه، آلمان، رومانی، پرتغال، اسپانیا و لوکزامبورگ اعلام کرده اند که آماده پذیرش ۱۳۴ پناهجو حاضر در کشتی «آغوش باز» (Open Arms) هستند. با این حال ماتئو سالوینی نسبت به تمایل واقعی این کشورها برای پذیرش پناهجویان ابراز تردید کرده است.

با کشمکش کنونی بین شرکای دولت ائتلافی ایتالیا بر سر پذیرش کشتی حامل پناهجویان، به نظر می رسد موضوع مهاجرت و پناهجویان به یکی از محورهای اصلی طرح وزیر کشور ایتالیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام تبدیل شده است.

تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که ماتئو سالوینی با توجه به افزایش محبوبیت او و حزبش در نظرسنجی ها قصد دارد با برگزاری انتخابات زودهنگام به مقام نخست وزیری برسد.

کشتی نجات «آغوش باز» متعلق به یک موسسه بشردوستانه اسپانیایی به همین نام است.

برخی از گزارش ها حاکی است که پناهجویان حاضر در این کشتی از نظر جسمی و روانی در وضعیت ناگواری به سر می برند. یک روانپزشک که پنج نفر از این پناهجویان را معاینه کرده به یک رسانه ایتالیایی گفته است که این پناهجویان با توجه به کشمکش موجود بر سر آینده شان وضعیت روحی و روانی خوبی ندارند و با فکر خودکشی دست و پنجه نرم می کنند.

کمیسیون اروپا از همکاری شش کشور عضو اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان کشتی «آغوش باز» استقبال کرده است. دادگاهی در ایتالیا روز چهارشنبه با درخواست موسسه «آغوش باز» برای ورود این کشتی به آب های سرزمینی ایتالیا موافقت کرده بود. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناخدا مدال افتخاری شهرداری پاریس را بدلیل خشونت فرانسه علیه پناهجویان رد کرد

پناهجویان بلاتکلیف در دریا؛ اسپانیا ایتالیا را به نقض قوانین متهم کرد

بحران سیاسی در ایتالیا؛ حزب لیگ به دنبال رای عدم اعتماد به دولت است