ادامه صعود دلار در بازار ایران؛ قیمت طلا کاهش یافت

ادامه صعود دلار در بازار ایران؛ قیمت طلا کاهش یافت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روند صعودی نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد ارز ایران که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده، طی معاملات روز یکشنبه نیز ادامه یافت.

آگهی

روند صعودی نرخ دلار آمریکا که از روز پنجشنبه گذشته در بازار آزاد ارز ایران آغاز شده، طی معاملات روز یکشنبه نیز ادامه یافت.

در حالی که نرخ فروش دلار در جریان معاملات چهارشنبه گذشته بازار آزاد ارز ایران تا ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته بود، از آخرین روز کاری هفته گذشته بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و تا ظهر یک‌شنبه از مرز ۱۱ هزار و ۸۳۰ تومان گذشت.

در همین حال، بانک مرکزی ایران نیز نرخ رسمی عرضه دلار در سامانه سنا را ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین کرد که در مقایسه با نرخ روز شنبه و پنج‌شنبه گذشته ۵۰ تومان افزایش داشت.

قیمت رسمی فروش یورو نیز بر پایه نرخ برابری ۱.۱۲۳۴ با دلار، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد. این در حالی است که نرخ برابری جهانی یورو در برابر دلار ۱.۱۰۸۶ واحد است که بر پایه دلار ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومانی قیمت فروش یورو در بازار رسمی باید ۱۳ هزار و ۲۶ تومان باشد.

هر یورو طی مبادلات روز یکشنبه بازار آزاد ارز تهران نیز ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان فروخته شد.

در بازار سکه و طلای تهران هم با وجود رشد نرخ دلار قیمت‌ها تحت تاثیر افت ۱۲ دلاری بهای هر اونس طلا در پایان هفته کاری بازارهای جهانی شاهد کاهش اندک قیمت‌ها بود. به طوری که بهای هر قطعه تمام سکه طلا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۷ هزارتومان مبادله شد که در مقایسه با روز شنبه حدود دو هزار تومان پایین‌تر بود.

هر اونس طلا معاملات روز جمعه را با قیمت هزار و ۵۱۲ دلار و ۸۰ سنت به پایان رسانده بود.

بیشتر بخوانید:شوک تازه آمریکا به بازارهای مالی؛ کاهش نرخ دلار ادامه یافت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش نرخ بهره آمریکا؛ حرکت معکوس دلار در بازار جهانی و ایران

آرامش دلار پیش از تعبیر رویای ۵ ساله؛ بازار متشکل ارز چیست؟

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند