توییتر و فیسبوک:‌ صدها حساب‌ کاربری وابسته به پکن برای تضعیف تظاهرات هنگ کنگ شناسایی شد

تظاهرات در هنگ کنگ
تظاهرات در هنگ کنگ Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

توییتر با اعلام اینکه شواهد حکایت از حمایت دولتی و سازماندهی عملیات از داخل چین داشت، یادآور شد که در این خصوص ۹۳۶ حساب کاربری به حال تعلیق درآمده و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

آگهی

توییتر و فیسبوک مدعی شدند عملیات اطلاعاتی و هجمه تبلیغاتی از سوی دستگاه اجرایی هنگ کنگ و تحت حمایت پکن برای ایجاد اخلال در موج اعتراض‌ها و تضعیف تظاهرات را شناسایی و خنثی کرده اند.

توییتر با اعلام اینکه شواهد حکایت از حمایت دولتی و سازماندهی عملیات از داخل چین داشت، یادآور شد که در این خصوص ۹۳۶ حساب کاربری به حال تعلیق درآمده و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

فیسبوک نیز با اعلام حذف تعدادی حساب کاربری و مسدود کردن چندین صفحه مشکوک تاکید کرده است که بر اساس تحقیقات انجام شده ارتباط صاحبان حساب ها و صفحه های یاد شده با دولت چین محرز بوده است.

تظاهرات در هنگ کنگ که بسیاری از آن به عنوان یکی از بزرگترین چالش های پیش روی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۲ نام می برند از ماه ژوئن آغاز شد و برغم تدابیر شدید امنیتی و فشارهای پکن همچنان ادامه دارد.

توییتر با انتشار مطلبی تاکید کرده است که حساب های کاربری به خدمت گرفته شده در این عملیات اطلاعاتی مشروعیت و مواضع سیاسی جنبش اعتراضی در هنگ کنگ را هدف قرار داده بودند.

اعتراض های عمومی پس از طرح لایحه جنجالی استرداد متهمان از هنگ کنگ به چین کلید خورد به نحوی که با گسترده شدن تظاهرات و مخالفت های مردمی، دولت محلی هنگ کنگ مجبور به عقب نشینی شد و اعلام کرد که اجرای این لایحه قانونی را به حالت تعلیق در می آورد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات دامنه دار و گسترده ای که با اعتراض به لایحه استرداد متهمان از هنگ کنگ به چین آغاز شد به اعتقاد تحلیلگران مهم ترین بحران سیاسی در این منطقه نیمه خودگردان پس از پایان زمان دوره استیلای بریتانیا در سال ۱۹۹۷ میلادی و پیوستن هنگ کنگ به جمهوری خلق چین محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت سنگاپور فیسبوک را مجبور به انتشار یک اصلاحیه کرد

عقب نشینی دولت محلی هنگ کنگ؛ لایحه جنجالی استرداد متهمان به چین پس گرفته شد

بازگشایی فرودگاه هنگ کنگ؛ چین کار معترضان را شبیه تروریست‌ها خواند