ترامپ سخنان نخست وزیر دانمارک علیه طرح خرید گرینلند را «نامناسب» خواند

ترامپ سخنان نخست وزیر دانمارک علیه طرح خرید گرینلند را «نامناسب» خواند
Copyright عکس ها از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ پس از آنکه مته فردریکسن اعلام کرد که کپنهاگ به دنبال فروش گرینلند نیست سفر خود را به دانمارک لغو کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید سخنان نخست وزیر دانمارک علیه طرح وی برای خرید گرینلند «نامناسب» و «ناخوشایند» بود. 

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک طرح دونالد ترامپ برای خرید گرینلند از دانمارک را «مضحک» خوانده بود. 

سخنان روز چهارشنبه دونالد ترامپ در حالی بیان شد که نخست وزیر دانمارک از لغو سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کشورش اظهار تاسف کرده است.

نخست وزیر دانمارک گفت که قصد داشته است در جریان سفر رئیس جمهوری ایالات متحده به کشورش با او در مورد تامین امنیت منطقه شمالگان گفتگو کند.

دونالد ترامپ پس از آنکه مته فردریکسن اعلام کرد که کپنهاگ به دنبال فروش گرینلند نیست سفر خود را به دانمارک لغو کرد. رئیس جمهوری آمریکا به صراحت دلیل لغو سفرش را عدم آمادگی دانمارک برای مذاکره بر سر فروش گرینلند عنوان کرد.

مته فردریکسن روز چهارشنبه تاکید کرد که لغو سفر دونالد ترامپ به کشورش تاثیری بر روابط «خوب» بین واشنگتن و کپنهاگ نخواهد گذاشت. به گفته وی لغو سفر دونالد ترامپ تاثیری بر همکاری «راهبردی، نظامی و تجاری» بین دانمارک و آمریکا نخواهد گذاشت.

نخست وزیر دانمارک تاکید کرد که دعوت کشورش از دونالد ترامپ همچنان پابرجا است.

دونالد ترامپ پیش از این در پاسخ به پرسشی در مورد علاقه دولتش به خرید گرینلند گفته بود: «این جزیره برای دانمارک دردسرساز است. دانمارک برای اداره اینجا ۷۰۰ میلیون دلار هزینه می کند که هزینه زیادی است. از نظر راهبردی این کار برای آمریکا خوب است.»

گرینلند جزیره ای خودمختار در آب های اقیانوس منجد شمالی است که به دانمارک تعلق دارد. جمعیت این جزیره از ۶۰ هزار نفر کمتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرینلند؛ جوانان اسکیمو برای تجدید هویت و علیه بزهکاری وارد عمل می‌شوند

نخست‌وزیر دانمارک: دوره خرید و فروش کشورها به پایان رسیده است

چرا دونالد ترامپ در فکر خرید گرینلند است؟