تصاویر جدید از عمق اقیانوس؛ کشتی غرق شده تایتانیک در حال نابودی کامل

تصاویر جدید از عمق اقیانوس؛ کشتی غرق شده تایتانیک در حال نابودی کامل
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناسان و دانشمندانی که این سفر را سازماندهی کرده بودند با دیدن کشتی در حال فروپاشی غافلگیر شدند.

آگهی

پس از ۱۴ سال گروهی از غواصان بار دیگر به محل غرق شدن کشتی تایتانیک رفتند و متوجه شدند این کشتی به سرعت در حال نابودی است و اقیانوس  بخش‌هایی از آن را بلعیده است. باکتری‌های اکسید کننده آهن به سرعت در حال فعالیت هستند و ممکن است در سال‌های پیش رو اثری از این کشتی در اقیانوس نباشد. 

پنج غواص در اوایل ماه اوت به ۶۰۰ کیلومتری جنوب نیوفاندلند کانادا رفتند و سپس در عمق ۳۸۰۰ متری آبهای اقیانوس آتلانتیک شمالی کشتی تایتانیک در وضعیت جدید مشاهده کردند. 

این کشتی در سال ۱۹۱۲ هنگامیکه به یک کوه یخ برخورد کرد، غرق شد و ۱۵۱۷ نفر از ۲۲۲۲ مسافر و خدمه‌ای که داخل کشتی بودند غرق شدند. بقایای کشتی تایتانیک در سال ۱۹۸۵ یعنی ۷۳ سال پس از غرق شدن آن، پیدا شد. 

تصاویر جدید شرکت آتلانتیک پروداکشن از تایتانیک

تیمی از کارشناسان، دانشمندان و نمایندگان اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا، با دوربین‌های مخصوص تصاویر از این کشتی را که ۱۰۷ ساله پیش غرق شد، ثبت کردند.

تصاویر و ویدئوهای گرفته شده در مستندی جدید به تهیه کنندگی شرکت آتلانتیک پروداکشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از ویدئوهایی که منتشر شده‌اند اثرات خوردگی نمک، باکتری‌های اکسید کننده فلز (باکتری آهن‌خوار) و تجزیه عمیق کشتی را نشان می‌دهد.

کارشناسان و دانشمندانی که این سفر را سازماندهی کرده بودند با دیدن کشتی در حال فروپاشی غافلگیر شدند. این کشتی به در کف اقیانوس به دو بخش تقسیم شده بود که این دو بخش صدها متر از هم فاصله داشتند. طبق مشاهدات جدید قسمت عرشه و بخش مربوط به اتاق کاپیتان از بین رفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز جهانی اقیانوس؛ انداختن ماسک و دستکش در آب در فرانسه جریمه خواهد داشت

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی می‌گوید به طور «خستگی ناپذیر» برای حل بحران دریای سرخ تلاش می‌کند