بحران سیاسی در ایتالیا؛ تلاش برای تشکیل دولت «ضد سالوینی»

بحران سیاسی در ایتالیا؛ تلاش برای تشکیل دولت «ضد سالوینی»
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب دموکرات که اصلی ترین حزب چپگرای ایتالیا محسوب می شود روز چهارشنبه به «جنبش پنج ستاره» پیشنهاد تشکیل دولت ائتلافی داد.

آگهی

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا روز پنجشنبه برای دومین روز پیاپی در راستای تلاش‌هایش برای یافتن راه خروج این کشور از بحران سیاسی به مذاکره با احزاب مختلف پرداخت.

بحران سیاسی کنونی در ایتالیا روز سه شنبه با استعفای جوزپه کنته، نخست وزیر این کشور وارد مرحله جدیدی شد.

رئیس جمهوری ایتالیا اکنون براساس قانون اساسی باید در مورد تشکیل دولت ائتلافی جدید یا انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم گیری کند. حزب راست افراطی لیگ به رهبری ماتئو سالوینی که عامل اصلی سقوط دولت ائتلافی با مشارکت «جنبش پنج ستاره» بود خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

ماتئو سالوینی امیدوار است که حزبش به همراه چند شریک ائتلافی راستگرا بتواند در انتخابات زودهنگام پیروز شود.

این در حالی است که حزب دموکرات که اصلی ترین حزب چپگرای ایتالیا محسوب می شود روز چهارشنبه به «جنبش پنج ستاره» پیشنهاد تشکیل دولت ائتلافی داد.

«جنبش پنج ستاره» هنوز به پیشنهاد ائتلاف حزب دموکرات پاسخ نداده است. حزب دموکرات پنج شرط را برای تشکیل دولت ائتلافی با «جنبش پنج ستاره» تعیین کرده است. از جمله این شرط ها می توان به «تعهد نسبت به اتحادیه اروپا»، «تغییر سیاست مهاجرتی» و «تغییر نخست وزیر (جوزپه کنته)» اشاره کرد.

تحلیلگران سیاسی ائتلاف احتمالی بین حزب دموکرات و «جنبش پنج ستاره» را ائتلافی علیه ماتئو سالوینی، وزیر کشور کنونی ایتالیا خوانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سیاسی در ایتالیا؛ اختلاف حزب دموکرات با جنبش پنج ستاره

اعتراضات اقلیمی: معترضان بدن نیمه عریان خود را در مقابل مجلس سنای ایتالیا گل‌آلود کردند

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد