کریدور ارتش سوریه برای خروج مردم از مناطق تحت کنترل شورشیان در ادلب

کریدور ارتش سوریه برای خروج مردم از مناطق تحت کنترل شورشیان در ادلب
Copyright Omar HAJ KADOUR / AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناجی مصطفی، سخنگوی «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» که تحت حمایت ترکیه است، باز کردن این کریدور را محکوم و تلاشی برای ضربه زدن به روحیۀ مقاومت کنندگان توصیف کرد. او گفت غیرممکن است که مردم به مناطق تحت کنترل رژیم بروند زیرا آنها از دست رژیم سوریه فرار کرده‌اند.

آگهی

نیروهای دولت مرکزی سوریه روز پنج‌شنبه کریدوری را در شمال‌غرب سوریه برای مردمی که می‌خواهند از سرزمین‌های تحت کنترل شورشیان فرار کنند، باز کردند.

بنا بر اعلام سانا خبرگزاری دولتی دمشق، نیروهای بشار اسد با حمایت ارتش روسیه توانسته‌اند به پیشرفتهای قابل توجهی در استان‌های حما و ادلب که آخرین سنگرهای شورشیان محسوب می‌شود، دست یابند.

تشدید درگیری‌ها در روزهای اخیر و حملات بی‌وقفۀ هوایی و زمینی، دهها هزار نفر از ساکنان این مناطق را به سمت مرزهای ترکیه فراری داده است.

بنا بر اعلام سازمان ملل صدها هزار نفر از اواخر ماه آوریل تا کنون در این مناطق کشته و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

بیشتر آوارگان به سمت دیگر مناطق باقی مانده در دست شورشیان در نزدیکی مرز ترکیه فرار کرده‌اند و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به سرزمینهای تحت کنترل دولت بشار اسد پناه برده‌اند.

سانا به نقل از منبعی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: «جمهوری عربی سوریه یک کریدور بشردوستانه را در شهر سوران [در استان حما] باز کرده است تا شهروندانی که مایل هستند، خارج شوند.»

در این اطلاعیه آمده است که این کریدور به غیرنظامیان اجازه می‌دهد که تا مناطق جنوبی ادلب و شمالی حما را ترک کنند و دولت مایحتاج این افراد از جمله غذا، سرپناه و مراقبت‌های بهداشتی را فراهم کرده است.

ناجی مصطفی، سخنگوی «جبهه آزادی‌بخش ملی سوریه» که تحت حمایت ترکیه است، باز کردن این کریدور را محکوم و تلاشی برای ضربه زدن به روحیۀ مقاومت کنندگان توصیف کرد. او گفت: «غیرممکن است که مردم به مناطق تحت کنترل رژیم بروند زیرا آنها از دست رژیم سوریه فرار کرده‌اند.»

بنا بر برآورد سازمان ملل هم اکنون حدود ۳ میلیون نفر در شمال‌غرب سوریه ساکنند و بسیاری در پی فرار از درگیری‌ها در دیگر نقاط کشور، به ناچار به اینجا آمده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست سه جانبه آنکارا درباره ادلب؛ روحانی و اردوغان دیدار کردند

ارتش سوریه جنوب ادلب را زیر آتش سنگین توپخانه گرفت

هشدار سازمان ملل به احتمال هجوم ۲ میلیون پناهنده سوری به مرزهای ترکیه