ارتش سوریه به سوی یک پایگاه دیده‌بانی ترکیه در ادلب آتش گشود

مرز ترکیه و سوریه
مرز ترکیه و سوریه Copyright آرشیو رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این دومین حمله به نیروهای ترکیه در مناطق کاهش تنش در استان ادلب در این هفته است.

آگهی

نیروهای ارتش عربی سوریه به یک پست نظامیان ترکیه در استان ادلب تیراندازی کرده اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با تایید این خبر نوشته است حمله روز پنجشنبه و در نزدیکی شهر معره النعمان در شمال خان شیخون روی داده است. بنابر این گزارش، روز چهارشنبه هواپیماهای ارتش سوریه پست هشتم دیده‌بانی نیروهای ناظر ترکیه را با «سلاح‌های سنگین خودکار» مورد حمله قرار داده اند.

دولت سوریه ترکیه را به حمایت از شورشیان و گروه‌های تروریستی متهم می‌کند. با آنکه آنکارا منکر تجهیز و سازماندهی شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» به‌ویژه در مبارزه با کردهای سوریه نیست، اما هرگونه حمایت از اسلام‌گرایان هیات تحریر شام در استان ادلب را رد می‌کند.

ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه کنترل کامل شهر استراتژیک خان شیخون را به دست گرفت.

این دومین حمله به نیروهای ترکیه در مناطق «کاهش تنش» در استان ادلب در هفته اخیر به شمار می‌رود. روز دوشنبه هواپیماهای سوریه یک کاروان ارتش ترکیه را مورد هدف قرار داده بودند.

ترکیه و روسیه اواخر تابستان سال گذشته بر سر قرار دادن استان ادلب در فهرست مناطق کاهش تنش با یکدیگر به توافق رسیدند. در آن زمان قرار شد تا ترکیه مانع ورود پیکارجویان عمدتا اسلام‌گرای مستقر در این استان به مناطق تحت کنترل دولت سوریه شود و روسیه هم از تهاجم همه‌جانبه ارتش سوریه به این منطقه جلوگیری کند. با این حال در ماه‌های گذشته ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه بارها مناطق مختلف در این استان را بمباران کرده اند. با وجود برقراری یک آتش‌بس موقت در استان ادلب، درگیری‌های در این آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه در ۱۰ روز گذشته به شدت تشدید شده است.

همزمان خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه دیلی صباح گزارش کرد قرار است روز ۱۶ سپتامبر روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای رسیدگی به وضعیت سوریه نشست مشترک برگزار کنند. 

سازمان ملل متحد می‌گوید ادامه نبردها در استان ادلب، دست‌کم ۵۰۰هزار غیرنظامی را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: شورشیان از شهر خان شیخون خارج شدند

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

سوریه: اسرائیل از جولان به چند نقطه در حومه دمشق حمله کرد