دست‌نوشته ملوان روس پس از نیم قرن از آلاسکا سردرآورد

دست‌نوشته ملوان روس پس از نیم قرن از آلاسکا سردرآورد
نگارش از یورنیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک معلم آمریکایی نامه ای را درون یک بطری، که به بیش از نیم قرن پیش تعلق داشت، را پیداکرد و خبرگزاری رویترز موفق شد نگارنده روس زبان نامه را پیداکند.

آگهی

تایلر ایوانوف، معلم آمریکایی، در حالی که مشغول جمع آوری هیزم و برپایی آتش برای خانواده اش در آلاسکا بود یک بطری قدیمی پیدا کرد. درون بطری نامه ای با دست‌نوشته ای به زبان روسی قرارداشت که تاریخ امضای آن به سال ۱۹۶۹ باز می گشت.

مضمون پیغام کوتاه این بود: « برایت آرزوی سلامتی، طول عمر و دریانوردی شادی بخش می کنم.»

نویسنده نامه یکی از دریانوردان مشغول کار در سولاک، یک کشتی ماهیگیری متعلق به اتحاد جماهیرشوروی بود.

تایلر ایوانوف، فردی که بطری را پیداکرده بود، بلافاصله مضمون پیغام را که به زبان روسی بود در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشت تا برای ترجمه آن از دیگران کمک بگیرد.

خبرگزاری رویترز موفق شد نویسنده این نامه را در شهر سباستوپل در شبه جزیره کریمه بیابد.

نامه به دستخط آناتولی بوتساننکو دریانورد سابق و نزدیک به نیم قرن پیش به نگارش درآمده است. مرد روس که ۸۶ سال دارد به خبرگزاری رویترز گفت: « برخی از کارکنان کشتی همواره زمزمه می کردند زمانی می رسد که کسی ما و این کشتی را به یاد نخواهد آورد و شاید اگر این بطری را به آب بیندازیم روزی برسد که...»

پیرمرد و ملوان سابق می گوید بطری مزبور شامپاینی بوده است که در عرشه کشتی با دیگر ملوانان صرف شده است و هیچ گاه فکرش را هم نمی کرده که این نامه روزی از آلاسکا سر دربیاورد. اما امکان آن هیچگاه او را نترساند هرچند که جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اوج خود بود. او می گوید پیغام داخل بطری محرمانه نبود و مضمون خطرناک و مهمی نداشت و جای نگرانی نبود.

آناتولی بوتساننکو می گوید: « چرا نتوانیم یک کارت تبریک ارسال کنیم به کشوری دیگر؟ حتی به آمریکایی ها. مردم ما جدای از آنچه در دنیای سیاست بین دو کشور گذشته است، همواره مردم آمریکا را دوست داشته اند.»

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتوبوس معروف «به سوی طبیعت وحشی» را از آلاسکا بردند

خلبان ارتش شوروی بعد از ۳۰ سال پیدا شد

تحولاتی که منجر به سقوط اتحاد جماهیر شوروی شد