ولادیمیر پوتین دستور پاسخ متقابل به آزمایش موشکی آمریکا را صادر کرد

ولادیمیر پوتین دستور پاسخ متقابل به آزمایش موشکی آمریکا را صادر کرد
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری روسیه می‌گوید آزمایش موشکی ایالات متحده نشان داد این کشور تصمیم دارد موشک‌های «ممنوع» را در سراسر جهان مستقر کند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز جمعه به نیروهای نظامی این کشور دستور داد تا در پاسخ به آزمایش موشکی اخیر ایالات متحده آمریکا پاسخ متقابل بدهند.

رئیس جمهوری روسیه می‌گوید آزمایش موشکی ایالات متحده نشان داد این کشور تصمیم دارد موشک‌های «ممنوع» را در سراسر جهان مستقر کند.

این تصمیم در واکنش به شلیک آزمایشی یک موشک کروز ایالات متحده در روز یکشنبه هفته گذشته گرفته شده است. پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشو یک موشک کروز را از جزیره سن نیکلاس در ایالت کالیفرنیا پرتاب کرده و این موشک پس از طی مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر به هدف خود اصابت کرده است.

خبرگزاری فرانسه
پرتاب‌گر موشک "Point-M" در نزدیکی کالینگراد. روسیه در دو دهه گذشته توان موشکی و ضدموشکی خود را ارتقا داده استخبرگزاری فرانسه

به گزارش رویترز آقای پوتین روز جمعه در جلسه شورای امنیت ملی گفت: «در حالی که ایالات متحده درباره استقرار موشک‌های جدید در منطقه آسیا-پاسیفیک (اقیانوس آرام) صحبت می‌کند و این مساله تهدیدی برای منافع بنیادین و نزدیک به مرزهای ما است، روسیه نمی‌تواند در قبال آن بی‌تفاوت بماند.» آقای پوتین چند روز پیش گفته بود که واشنگتن برای انتقال موشک‌های بالستیک به رومانی و لهستان آماده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده پیش‌تر از تمایل خود برای استقرار سامانه‌های پرتاب موشک‌های بالستیک میان‌برد در قاره آسیا در «آینده نزدیک» خبر داده بود.

آزمایش موشکی روز یکشنبه ایالات متحده، نخستین رزمایش اینچنینی از زمان امضای پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» میان مسکو و واشنگتن در سال‌های پایانی جنگ سرد به شمار می‌رود. ایالات متحده آمریکا روز دوم ماه اوت رسما این پیمان تاریخی را ترک کرد. واشنگتن روسیه را به توسعه غيرقانونی موشک‌های بالستیک متهم می‌کند.

با وجود صدور این دستور، ولادیمیر پوتین می‌گوید روسیه آماده گفت‌وگو با ایالات متحده برای برقراری مجدد محدودیت‌های استقرار موشکی و بهبود وضعیت امنیت بین‌المللی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پیشرفته‌ترین زیردریایی اتمی خود «شاهزاده ولادیمیر» را آزمایش کرد

روسیه: خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای تصمیمی خطرناک است

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟