حمله پهپادی به لبنان؛ نصرالله: اسرائيل آماده پاسخ متقابل باشد

حمله پهپادی به لبنان؛ نصرالله: اسرائيل آماده پاسخ متقابل باشد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر لبنان اقدام اسرائيل در حمله پهپادی به دفتر مطبوعاتی حزب‌الله را نقض آشکار حاکمیت لبنان دانست.

آگهی

نخست وزیر لبنان ورود دو پهپاد اسرائیلی به آسمان بیروت را خلاف قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانست.

سعد حریری روز یکشنبه ۲۵ اوت، ورود دو پهپاد اسرائيلی به حریم هوایی و خاک لبنان را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان خواند و افزود برای تعیین اقدامات بعدی در قبال این موضوع با میشل عون، رئيس جمهوری و نبیه بری، رئيس پارلمان این کشور گفتگو و مذاکره خواهد کرد.

بامداد روز یکشنبه دو پهپاد اسرائیلی به دفتر مطبوعات حزب‌الله لبنان در محله ضاحیه واقع در جنوب پایتخت، بیروت حمله کردند.

نخست وزیر لبنان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اقدامات اسرائيل را تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای و تلاشی برای متشنج کردن بیشتر اوضاع دانست.

آقای حریری همچنین از جامعه بین‌الملل و دوستان لبنان خواست از قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل که از سوی اسرائيل نقض شده است، حمایت کنند.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب الله لبنان و اسرائیل صادر شد.

میشل عون، رئيس جمهوری لبنان هم در اظهاراتی این اقدام اسرائيل را محکوم کرد. آقای عون نقض مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت از سوی اسرائيل را دلیلی بر نیت تل‌آویو برای به خطر انداختن صلح و ثبات در منطقه دانست.

یکی از این دو پهپاد حامل مواد منجفره بوده که البته این مواد منجفره عمل نکرده است. اما برخورد این دو پهپاد به دفتر مطبوعاتی حزب‌الله خساراتی را وارد کرده است.

سخنرانی نصرالله

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان هم یکشنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی حملات پهپادی اسرائيل را اتفاقی بسیار خطرناک خواند.

رهبر حزب‌الله به اسرائيل هشدار داد که آماده پاسخ متقابل باشد. او اضافه کرد که حزب‌الله وارد فاز تازه‌ای از تقابل با اسرائيل شده است. 

آقای نصرالله همچنین به شهروندان شمال اسرائيل هشدار داد که اقدامات دولت اسرائيل برای آنها تبعات خواهد داشت، چرا که حزب‌الله چنین تجاوزی را از سوی اسرائيل تحمل نمی‌کند. 

او همچنین به حمله هوایی شب گذشته در سوریه اشاره کرد و گفت: «اگر اسرائيل در سوریه برادرانمان در حزب‌الله لبنان را بکشند، با پاسخ ما رو به رو خواهد شد. کا در مقابل آنچه دیشب اتفاق افتاد سکوت نخواهیم کرد. این عادت احزاب اسرائيلی بوده است که انتخابات‌هایشان را با خون مردم منطقه برگزار کنند، ولی این دوران گدشته است.

ما در مقاومت هرگز اجازه چنین روندی را با هر هزینه‌ای نخواهیم داد. زمانی که هواپیماهای اسرائیلی می‌آمدند و محلی را در لبنان بمباران می‌کردند و در امان می‌ماندن به پایان رسیده است.

نصرالله همچنین به اسرائيلی‌ها هشدار داد که حزب الله اجازه تجاوزگری را به آنها نخواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جبران باسیل به یورونیوز: هیچ کشور منطقه مثل لبنان متاثر از مناقشه ایران و عربستان نبوده است

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد

مرگبارترین حمله به غیر نظامیان لبنان از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله: اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت