میشل عون حملات پهپادی اسرائیل را «اعلام جنگ» به لبنان توصیف کرد

میشل عون رئیس جمهور لبنان
میشل عون رئیس جمهور لبنان Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میشل عون، رئیس جمهور لبنان، روز دوشنبه ۲۶ اوت گفت کشورش می‌تواند حملات پهپادی اسرائیل به خاک خود را «اعلام جنگ» به حساب آورد و از تمامیت ارضی‌اش دفاع کند.

آگهی

میشل عون، رئیس جمهور لبنان، روز دوشنبه ۲۶ اوت گفت کشورش می‌تواند حملات پهپادی اسرائیل به خاک خود را «اعلام جنگ» به حساب آورد و از تمامیت ارضی‌ لبنان دفاع کند.

آقای عون در این باره گفت: «آنچه اتفاق افتاد شبیه نوعی اعلام جنگ بود که به ما اجازه می‌دهد از حق‌مان برای دفاع از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.»

اظهارات رئیس‌جمهور لبنان پس از آن ایراد می‌شود که روز یکشنبه ۳ شهریور دو پهپاد اسرائیلی به دفتر مطبوعات حزب‌الله لبنان در محله ضاحیه واقع در جنوب پایتخت، بیروت حمله کردند.

یک مسئول حزب‌الله به نام محمد عفیف در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفته بوده یکی از این دو پهپاد حامل مواد منفجره به ساختمان مرکز مطبوعات برخورد کرده است. بر اثر انفجار ناشی از این برخورد پاره‌ای خسارات مادی به ساختمان وارد شده و برخی شیشه‌های آن شکسته است.

تصاویر از محل اصابت پهپادهای اسرائیل به دفتر حزب الله لبنان

پیشتر سعد حریری، نخست وزیر لبنان، ورود دو پهپاد اسرائيلی به حریم هوایی این کشور را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و ناقض طعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل خوانده بود. 

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب الله لبنان و اسرائیل صادر شد.

آقای حریری روز دوشنبه گفت دولت این کشور می‌خواهد جلوی تنش با اسرائیل را بگیرد اما جامعه جهانی باید «نقض صریح حاکمیت لبنان از سوی اسرائیل» را محکوم کند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، نیز طی یک سخنرانی به اسرائيل هشدار داد که آماده پاسخ متقابل باشد. او اضافه کرد که حزب‌الله وارد فاز تازه‌ای از تقابل با اسرائيل شده است.

حملات اسرائیل به شبه نظامیان وابسته به ایران و حزب الله در سه کشور عراق، سوریه و لبنان طی روزهای اخیر شدت گرفته است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود در حمله تازه‌ای از سوی جنگنده‌های اسرائیلی به حومه دمشق سه نفر شامل یک ایرانی و دو عضو حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان سقوط کرد

اسرائیل: ایران به ساخت کارخانه‌های موشک نقطه‌زن در لبنان سرعت داده است

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد