بحران سیاسی در ایتالیا؛ اختلاف حزب دموکرات با جنبش پنج ستاره

بحران سیاسی در ایتالیا؛ اختلاف حزب دموکرات با جنبش پنج ستاره
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنبش پنج ستاره همزمان با ادامه اختلاف‌ها با حزب دموکرات روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از روند مذاکرات ابراز ناامیدی کرد.

آگهی

حزب دموکرات ایتالیا اعلام کرد که ممکن است طرح تشکیل دولت ائتلافی آینده با مشارکت این حزب و جنبش پنج ستاره شکست بخورد.

سخنگوی حزب دموکرات ایتالیا با گرایش چپ میانه در حالی این خبر را روز سه شنبه اعلام کرد که برخی گزارش ها دوشنبه شب از موافقت این حزب با صدارت جوزپه کنته در دولت آینده حکایت داشت.

با این حال اکنون به نظر می رسد که اختلاف رهبران دو حزب بر سر وزیر کشور دولت آینده، تشکیل دولت ائتلافی را در هاله ای از ابهام قرار داده است. ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی لگا در دولت ائتلافی قبلی عهده دار سمت وزارت کشور بود.

سخنگوی حزب دموکرات، لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره را متهم کرد که با درخواست خود برای برعهده گرفتن سمت وزارت کشور و معاونت نخست وزیری باعث شده است که مذاکرات دو حزب به نتیجه نرسد. این در حالی است که جنبش پنج ستاره طرح درخواست حضور لوئیجی دی مایو در سمت وزارت کشور را تکذیب کرده است.

جنبش پنج ستاره همزمان با ادامه اختلاف‌ها با حزب دموکرات روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از روند مذاکرات ابراز ناامیدی کرد. این حزب در بیانیه خود ضمن انتقاد از رویکرد حزب دموکرات از این حزب خواسته است که رسما با نخست وزیری جوزپه کنته موافقت کند.

سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا تا روز سه شنبه ۲۷ اوت (پنجم شهریور) به احزاب این کشور برای توافق بر سر تشکیل دولت ائتلافی آینده مهلت داده است.

جوزپه کنته هفته گذشته پس از درخواست حزب راست افراطی لگا برای برگزاری انتخابات زودهنگام از سمت خود کناره گیری کرد. رئیس جمهوری ایتالیا از جوزپه کنته خواسته است تا تشکیل دولت جدید در سمت خود باقی بماند.

دولت قبلی ایتالیا که با مشارکت احزاب لگا و جنبش پنج ستاره تشکیل شده بود تنها ۱۴ ماه اداره امور را در این کشور برعهده داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سیاسی در ایتالیا؛ تلاش برای تشکیل دولت «ضد سالوینی»

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

اعتراضات اقلیمی: معترضان بدن نیمه عریان خود را در مقابل مجلس سنای ایتالیا گل‌آلود کردند