حمله مردان مسلح به یک بار در مکزیک ۲۳ کشته بر جای گذاشت

حمله مردان مسلح به یک بار در مکزیک ۲۳ کشته بر جای گذاشت
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس محلی گفته است که عاملان این حمله فرار کرده و نیروهای امنیتی به دنبال آنها هستند.

آگهی

دست کم ۲۳ نفر شامل ۸ زن و ۱۵ مرد در یک حمله خونبار در مکزیک کشته شدند.

افراد مسلح شامگاه سه‌شنبه ۵ شهریور با ورود به بار «کابالو بلانکو»در شهر «کواتزاکوالکوس» واقع در جنوب شرقی مکزیک به سوی حاضران در محل تیراندازی کردند. به گفته مقام‌های مکزیک، این حمله یکی از پرتلفات‌ترین خشونت‌ها از زمان روی کار آمدن دولت فعلی این کشور از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون بوده است.

دادستان استان وراکروز که شهر «کواتزاکوالکوس» در آن قرار دارد، با تأیید شمار قربانیان گفته است که در این حمله ۱۳ نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

پلیس محلی با انتشار اطلاعیه که متن آن را در توییتر منتشر کرد گفته است که عاملان این حمله فرار کرده و نیروهای امنیتی به دنبال آنها هستند.

سیوتلاهواک گارسیا، استاندار وراکروز درباره انگیزه مهاجمان از این حمله گفت که این رویداد احتمالا حاصل نزاع میان باندهای خلافکار بوده است. برخی رسانه‌های مکزیک نوشته‌اند که مردان مسلح پیش از تیراندازی به حاضران، با کوکتل مولوتوف بار را به آتش کشیده‌اند.

در حمله مشابه دیگری که در ماه آوریل گذشته در یک بار در شهر میناتیتلان واقع در همین استان وراکروز صورت گرفت، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. در حالی که آندرئاس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک از ابتدای کار خود در این سمت قول داده بود خشونت‌های باندهای خلافکار را کنترل کند، این دو حمله مرگبار انتقادها از او را در کشور افزایش داده است. آقای لوپز اوبرادور گفته است که هنوز راه زیادی برای مبارزه با خشونت باندها باقی مانده است.

شمار قربانیان نزاع میان باندهای خلافکار و قاچاقچی مواد مخدر در مکزیک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. استان وراکروز همواره یکی از مناطق مهم برای قاچاق مواد مخدر به سمت شمال و مرز آمریکا بوده و همواره نزاع‌های خونینی میان باندهای قاچاق و جنایت‌های سازمان‌دهی شده در آن روی می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورش در یک زندان مکزیک ۱۶ کشته برجای گذاشت

تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس آمریکا؛ ۵ کشته و ۲۱ زخمی

سارقان در مکزیکو سیتی با کوله‌ پشتی پر از سکه‌های طلا گریختند