ملکه بریتانیا با درخواست بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان موافقت کرد

ملکه بریتانیا با درخواست بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان موافقت کرد
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملکه الیزابت دوم طی حکمی درخواست دولت بوریس جانسون را برای تعلیق مجلس بریتانیا پذیرفت. به این ترتیب مجلس بریتانیا از اوایل سپتامبر تا ۱۴ اکتبر، دقیقا پیش از فرارسیدن مهلت برکسیت، معلق خواهد ماند.

آگهی

ملکه الیزابت دوم طی حکمی با درخواست دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، برای تعلیق پارلمان این کشورموافقت کرد. به این ترتیب فعالیت پارلمان بریتانیا از اوایل سپتامبر تا ۱۴ اکتبر، دقیقا پیش از فرارسیدن مهلت برکسیت، به حالت تعلیق در خواهد آمد.

بوریس جانسون روز چهارشنبه از ملکه این کشور درخواست کرده بود تا با تعلیق فعالیت پارلمان موافقت کند. نخست‌وزیر بریتانیا که از موافقان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، با این تصمیم بحث برانگیز در تلاش است فعالیت پارلمان این کشور را در فاصله باقیمانده تا پایان مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا به حداقل ممکن برساند. هرچند وی دلیل رسمی برای ارائه چنین طرحی را «کمک به احزاب بریتانیا برای برگزاری بی‌دغدغه کنگره‌های سالانه آن‌ها» عنوان کرده است.

تعطیلات تابستانی پارلمان بریتانیا هفته آینده به پایان می‌رسد و مهلت اتحادیه اروپا به بریتانیا برای برکسیت روز ۳۱ اکتبر تمام خواهد شد. در نتیجه نمایندگان مخالف دولت برای تغییر مسیر برکسیت تنها حدود دو هفته زمان خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:بوریس جانسون: می‌خواهم فعالیت پارلمان بریتانیا را معلق کنم

این در حالی است که جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر پیشتر در روز سه‌شنبه اعلام کرد که احزاب مخالف دولت اعم از کارگر، ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات‌ها، حزب سبز و گروه نمایندگان مستقل برای جلوگیری از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند و قصد دارند با تصویب قانون یا استیضاح دولت مانع از اجرای طرح برکسیت بدون توافق شوند.

در همین زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با انتشار توییتی کار آقای کوربین در استیضاح نخست وزیر را «بسیار سخت» خواند. آقای ترامپ اضافه کرد بوریس جانسون «دقیقا همان فردی است که بریتانیا به دنبالش بوده است و ثابت خواهد کرد مرد بزرگی است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بوریس جانسون در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، دفاع کرده است
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس جانسون اکثریت مطلق را در پارلمان بریتانیا از دست داد

خرسندی بریتانیا از رد مخالفت با تعلیق پارلمان در دیوان عالی اسکاتلند

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند