آمریکا دفتر دیپلماتیک ونزوئلا را در پایتخت کلمبیا افتتاح کرد

آمریکا دفتر دیپلماتیک ونزوئلا را در پایتخت کلمبیا افتتاح کرد
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «دفتر امور ونزوئلا برای استقرار مجدد دموکراسی، اجرای قانون اساسی در این کشور و امنیت و رفاه مردم فعالیت می‌کند.»

آگهی

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ اوت، دفتر نمایندگی خود برای ونزوئلا را در شهر بوگوتای کمبیا افتتاح و اعلام کرد به حمایت خود از خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ادامه می‌دهد.

جیمز استوری، کاردار سابق آمریکا در ونزوئلا که به‌عنوان آخرین دیپلمات‌های آمریکایی مجبور به ترک این کشور شده بود، سرپرستی دفتر امور ونزوئلا (VAU) در بوگوتا، پایتخت، را بر عهده گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «دفتر امور ونزوئلا برای استقرار مجدد دموکراسی، اجرای قانون اساسی در این کشور و امنیت و رفاه مردم ونزوئلا فعالیت می‌کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سه هفته پیش دستور مسدود کردن کامل دارایی‌های دولت ونزوئلا در کشورش را به دلیل آنچه وی «ادامه غصب قدرت به شیوه نامشروع به دست نیکلاس مادورو» توصیف کرده بود، صادر کرد.

آمریکا و ۵۰ کشور دیگر جهان دولت سوسیالیست ونزوئلا به ریاست نیکلاس مادورو را به رسمیت نمی‌شناسند و از او می‌خواهند تا با ترک قدرت، ریاست این کشور را به‌طور موقت تا برگزاری یک انتخابات آزاد، به خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا واگذار کند.

بیشتر بخوانید:

گوایدو وزرای جدید خود را معرفی کرد

همزمان با افتتاح دفتر نمایندگی آمریکا در پایتخت کلمبیا، خوان گوایدو، در کاراکاس در اطلاعیه‌ای از انتصاب چهار وزیر جدید در کابینه خود خوانده‌اش خبر داد. وی اسامی این وزرا را اعلام کرد. تمامی این افراد از ترس اقدام دولت مادور خارج از ونزوئلا به سر می برند و در راس وزراتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد، حمایت از دارایی‌ها و حقوق بشر قرار گرفته‌اند.

لئوپولدو لوپز، موسس و رهبر سابق حزب اراده مردمی ونزوئلا با وزرای جدید همکاری خواهد کرد. آقای لوپز، از مخالفان برجسته مادورو، در سال‌های اخیر بارها بازداشت شده است. وی آوریل گذشته توسط نیروهای طرفدار گوایدو، از حبس خانگی آزاد شد و به سفارت اسپانیا در کاراکاس پناه برد. لئوپولدو لوپز از سفارت اسپانیا با وزرای جدید همکاری خواهد کرد.

گوایدو اعلام کرد که با تیم جدید در نظر دارد به وضعیت اضطراری بشردوستانه در ونزوئلا رسیدگی کند و در عین حال اقدام‌های لازم برای انتقال دولت را نیز انجام دهد.

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ونزوئلایی که با وخیم شدن وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور، در سال‌های اخیر به کلمبیا مهاجرت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ونزوئلا می‌گوید یک گروه مزدور مسلح را در بدو ورود به کشور متلاشی کرده است

خوان گوایدو سفر بین‌المللی خود را بدون دیدار با ترامپ در میامی آمریکا به پایان برد

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید