آمریکا دو شبکه مرتبط با دولت ایران و سپاه پاسداران را تحریم کرد

آمریکا دو شبکه مرتبط با دولت ایران و سپاه پاسداران را تحریم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از این دو شبکه با استفاده از یک شرکت صوری در هنگ کنگ به مدیریت فردی به نام حامد دهقان ضمن دور زدن تحریم‌ها علیه ایران، فناوری و قطعات آمریکایی را در اختیار افرادی در پیوند با دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می‌داده است.

آگهی

آمریکا دو شبکه را که این کشور مدعی است با دولت ایران و سپاه پاسداران در پیوند هستند، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۶ شهریور با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد یکی از این دو شبکه با استفاده از یک شرکت صوری در هنگ کنگ به مدیریت فردی به نام حامد دهقان ضمن دور زدن تحریم‌ها علیه ایران، تأمین فناوری و قطعات الکترونیکی آمریکایی را برای افرادی در پیوند با دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسهیل می‌کرده است. بر پایه اطلاعات موجود در بیانیه دولتی آمریکا، این شرکت در جابجایی ده‌ها میلیون دلار برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای نقش داشته است.

بر اساس آن چه در این بیانیه آمده، شبکه دیگر تحریم شده به مدیریت فردی به نام سید حسین شریعت محصولات آلیاژ آلومینیوم تحت کنترل «گروه تأمین‌کنندگان اتمی» را برای شرکت‌های تحت کنترل یا تحت مالکیت وزارت دفاع ایران خریداری کرده است.

گروه تأمین‌کنندگان اتمی یک نهاد چندملیتی است که بر صادرات محصولات مرتبط با فناوری هسته‌ای در جهان نظارت دارد و سیاست مشترک این کشورها برای صادرات این محصولات و خدمات را تعیین می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود همچنین نام چند فرد و شرکت دیگر در پیوند با این شبکه‌ها را که مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفته‌اند منتشر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دامنه‌های بین‌المللی وبسایت خبرگزاری فارس با دستور آمریکا مسدود شد

واشنگتن بازهم کلید تحریم را فشار داد؛ برنامه هسته‌ای ایران هدف قرار گرفت

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی