عذرخواهی اپل از دسترسی پیمانکاران تابعه خود به محاورات خصوصی کاربران

عذرخواهی اپل از دسترسی پیمانکاران تابعه خود به محاورات خصوصی کاربران
Copyright Reuters
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیمانکاران طرف قرارداد اپل در سراسر جهان که ارزیابی و بهبود کارایی «سیری» را انجام می‌دهند به فایل‌های صوتی روزمره‌‌ای که از افراد به هنگام سکس، گفتگو درباره موارد پزشکی و دیگر جزئیات خصوصی ضبط می‌شده است دسترسی داشته‌اند.

آگهی

شرکت اپل روز چهارشنبه، ۲۸ اوت با انتشار بیانیه‌ای از اینکه فایل‌های صوتی ضبط‌ شده توسط سیستم دستیار شخصی هوشمندش موسوم به «سیری» را در اختیار پیمانکاران طرف قرارداد خود می‌گذاشته است عذرخواهی کرد.

اپل در بیانیه جدید خود آورده است: «ما متوجه شدیم که کار ما آن‌طور که باید با ایده‌آل‌های سطح بالایمان منطبق نبوده است. از همین رو عذرخواهی می‌کنیم.»

بنابر گزارشی که روزنامه گاردین بریتانیا در ماه ژوئیه منتشر کرده بود، پیمانکاران طرف قرارداد اپل در سراسر جهان که ارزیابی و بهبود کارایی «سیری» را انجام می‌دهند به فایل‌های صوتی روزمره‌‌ای که از افراد به هنگام سکس، گفتگو درباره موارد پزشکی و دیگر جزئیات خصوصی ضبط می‌شده است دسترسی داشته‌اند.

سیری (Siri) سامانه‌ای است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از دست و تنها با دستور صوتی، تماس برقرار کنند، اپلیکیشن‌ها را باز و بسته کنند یا پیام بفرستند. در حالت پیش فرض، این سیستم تعبیه شده در آیفون زمانی فعال میشود که کاربر آن را با کلمات «سلام سیری» صدا کند. با این حال یک پیمانکار طرف قرارداد اپل به روزنامه گاردین گفته بود که «اغلب صدای باز شدن زیپ هم باعث فعال شدن سیستم می‌شود.»

در پی انتشار این گزارش‌ها، اپل تحت فشار شدید انتقادات اعلام کرده بود که دسترسی پیمانکاران به فایل‌های صوتی را معلق کرده است.

در ماه‌های اخیر فیسبوک، گوگل، مایکروسافت، آمازون و اپل همگی تایید کرده‌اند که از افراد برای بازبینی و بهبود کارایی سیستم‌های دستیار هوش مصنوعی‌شان استفاده می‌کنند.

با این حال عمده کاربران از نقش انسان‌ها در این فرایند آگاهی ندارند و تصور می‌کنند این تنها کامپیوترها هستند که فایل‌های صوتی را آنالیز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابزار آیفون برای نظارت بر رفتار پلیس؛ «آهای سیری، گفتند بزن کنار»

مدیر‌ اجرایی سابق آمازون: در مواقع خصوصی الکسا را خاموش می‌کنم

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند