رشد دلار، سکه و طلا را هم بالا کشید

رشد دلار، سکه و طلا را هم بالا کشید
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود ثبات نرخ رسمی ارز در سامانه سنا، بهای دلار آمریکا در آخرین روز کاری بازار آزاد ارز تهران در هفته جاری به بالاترین حد در چهار روز گذشته رسید.

آگهی

با وجود ثبات نرخ رسمی ارز در سامانه سنا، بهای دلار آمریکا در آخرین روز کاری بازار آزاد ارز تهران در هفته جاری، به بالاترین حد در چهار روز گذشته رسید.

در حالی که بانک مرکزی ایران روز پنج‌شنبه نرخ عرضه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی دلار آمریکا در سامانه سنا را حفظ کرد، قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران تحت تاثیر رشد تقاضا بیش از ۵۰ تومان افزایش یافت و از مرز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان گذشت.

بدین ترتیب در طول هفته کاری جاری نرخ فروش دلار آزاد، در مجموع بیش از ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

در همین حال قیمت فروش هر یورو نیز با نزدیک به ۳۵۰ تومان کاهش از حدود ۱۲ هزار و۹۵۰ تومان در معاملات روز شنبه به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در پایان خرید و فروش‌های روز پنج‌شنبه رسید.

این در حالی بود که در بازار جهانی هر یورو در برابر ۱.۱۰۶۷ دلار مبادله شد که بر پایه دلار ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی، هر یورو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش دارد.

در بازار طلا و سکه تهران نیز همزمان با ادامه صعود نرخ دلار و کاهش اندک قیمت جهانی طلا، نرخ هر قطعه تمام سکه طلا ۵۰ هزارتومان بالا رفت و به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان بازگشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم تا ۴۰۹ هزارتومان افزایش یافت.

در جریان معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی طلا هر اونس با کمتر از ۱ دلار کاهش همچنان در آستانه هزار و ۵۳۸ دلار مبادله شد.

بیشتر بخوانید:شوک ظریف به بازارهای مالی؛ ادامه صعود بورس و نزول دلار

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرود و فراز یک‌روزه دلار؛ قیمت طلا افزایش یافت

نشست جی۷ در فرانسه؛ سقوط دلار در تهران

ادامه تضعیف ریال ایران در مقابل ارزهای عمده؛ دلار و یورو به قله چهار هفته گذشته صعود کردند