ظریف: اگر آمریکا می‌خواهد با ایران مذاکره کند باید به برجام بازگردد

ظریف: اگر آمریکا می‌خواهد با ایران مذاکره کند باید به برجام بازگردد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ایران می‌گوید تا زمانی که آمریکا به «جنگ اقتصادی علیه ایران» ادامه دهد، هیچ مذاکره‌ای بین تهران و واشنگتن متصور نیست.

آگهی

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه گفت که اگر آمریکا خواهان مذاکره و دیدار با مقامات ایران است، باید ابتدا به برجام بازگردد.

آقای ظریف با بیان این مطلب آمریکا را متهم کرد که علیه ایران «جنگ اقتصادی» به راه انداخته است.

وزیر خارجه ایران که در کوالالامپور، پایتخت مالزی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت همچنین تاکید کرد که در چنین شرایطی امکان برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا غیر ممکن است و «تا زمانی که ایالات متحده از اعمال جنگ و فشارهای اقتصادی علیه ایران دست برندارد، هیچگونه دیدار و مذاکره‌ای با واشنگتن متصور نیست.»

او افزود: «بنابراین اگر می‌خواهند به اتاق بازگردند، بلیتی وجود دارد که باید خریداری کنند و آن بلیت اجرای توافق هسته‌ای است.»

آقای ظریف همچنین تأکید کرد که ایران به دنبال «گفت‌وگو برای گفت‌وگو» نیست و تنها در صورتی وارد مذاکره می‌شود که بداند این مذاکره می‌تواند به نتیجه ختم شود.

وزیر خارجه ایران که بعد از سفر به فرانسه راهی تور آسیایی شده در پاسخ به پرسشی در خصوص سرنوشت نفتکش بریتانیایی که از سوی ایران توقیف شده گفت که «روند قانونی مرسوم» در خصوص این نفتکش در ایران اجرا خواهد شد.

بعد از سفر ناگهانی و سرزده وزیر امور خارجه ایران به فرانسه و دیدار او با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور زمزمه‌ها در خصوص احتمال دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا شدت گرفت. مقامات ایرانی اما به سرعت این موضوع را تکذیب کردند و هر نوع مذاکره یا ملاقات با دونالد ترامپ را به بازگشت آمریکا به برجام وابسته دانستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: دوست دارم با ایران توافق کنم اما اگر نشد هم مهم نیست

پمپئو به اروپایی‌ها: باجگیری هسته‌ای ایران را متوقف کنید

ظریف: تا آمریکا به ۱+۵ بازنگردد، دیداری قابل تصور نیست