حمله پناهجوی افغان با چاقو در حومه لیون؛ دست‌کم ۱ کشته و ۹ زخمی

حمله پناهجوی افغان با چاقو در حومه لیون؛ دست‌کم ۱ کشته و ۹ زخمی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حمله عصر شنبه در ویل‌اوربان در حومه لیون فرانسه، نیروهای پلیس در محل حادثه حضور دارند.

آگهی

رسانه‌های محلی فرانسه از وقوع یک حمله در ویل‌اوربان در حومه لیون خبر دادند.

در پی این حمله که ساعت چهار و نیم بعدازظهر شنبه در نزدیکی ایستگاه متروی «لوران بُن وی» روی داده، دست‌کم یک جوان ۱۹ ساله کشته شده و ۹ تن نیز مجروح شده‌اند. حال ۳ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

بنابر اعلام رسانه‌ها مهاجم به افرادی که در ایستگاه اتوبوس ایستاده بودند حمله برده و سپس به سوی خروجی مترو گریخته است اما شماری از شاهدان به همراه کارکنان شرکت حمل و نقل شهری لیون موفق شده‌اند وی را متوقف کنند. شاهدان محلی گفته‌اند که مهاجم دوم که شئیی شبیه سیخ کباب در دست داشته از محل گریخته است.

منابع پلیس فرانسه می‌گویند یکی از عوامل این حمله که به‌دست مردم دستگیر شده تحت بازجویی است. رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند فرد مزبور در زمان دستگیر شدن فاقد اوراق هویتی بوده است.

ژرار کلمب، شهردار لیون و وزیر کشور پیشین فرانسه در واکنش به این حادثه تصریح کرد این حمله با چاقو صورت گرفته است. منابع رسانه‌ای، مظنون این حادثه را مردی سی و سه ساله و متولد افغانستان معرفی کرده‌اند. مقامات قضایی هنوز هیچ اطلاعاتی در زمینه انگیزهٔ احتمالی این حمله منتشر نکرده‌اند. 

نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور دارند و ایستگاه مترو «لوران بن وی» تا اطلاع ثانوی بسته شده است. همچنین هلیکوپتر پلیس برای ساعاتی بر فراز منطقه ویل‌اوربان در پرواز بود.

دادگاه ضد تروریسم لیون در حال بررسی این حادثه و تحقیق در این مورد است. قرار است دادستانی شهر طی کنفرانسی مطبوعاتی اطلاعات بیشتری را در این مورد اعلام کند.

شهر ویل‌اوربان با حدود صد و پنجاه هزار نفر جمعیت در شمال شرقی لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه واقع شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان پاریس: مهاجم حمله مرگ‌بار به مرکز پلیس پاریس به یک جریان اسلام‌گرای افراطی گرویده بود

مهاجم چاقو به ‌دست در سیدنی با صندلی و سبد مهار شد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد