طوفان دریایی دوریان جزایر باهاما را تهدید می‌کند

طوفان دریایی دوریان جزایر باهاما را تهدید می‌کند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طوفان دریایی دوریان اکنون به طوفان درجه پنج تبدیل شده است. طوفان درجه پنج در مقیاس اندازه گیری شدت طوفان ها شدیدترین طوفان محسوب می شود.

آگهی

طوفان دریایی دوریان که با وزش بادهایی به شدت نزدیک به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت همراه است به سواحل جزایر باهاما در اقیانوس اطلس نزدیک می شود.

پیش از این تصور می شد که این طوفان پس از جزایر باهاما ایالت فلوریدای آمریکا را در خواهد نوردید اما آخرین پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که این طوفان به سمت ایالت های کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی ایالات متحده در حال حرکت است.

طوفان دریایی دوریان اکنون به طوفان درجه پنج تبدیل شده است. طوفان درجه پنج در مقیاس اندازه گیری شدت طوفان ها شدیدترین نوع طوفان محسوب می شود.

اداره هواشناسی آمریکا همزمان با نزدیک شدن طوفان دوریان به جزایر باهاما نسبت به تبعات «فاجعه بار» آن هشدار داده است. بنا به اعلام این مرکز نقطه مرکزی طوفان (چشم طوفان) در حال نزدیک شدن به جزایر آباکو در شمال باهاما است.

انتظار می رود طوفان دوریان با امواج سنگین، باد شدید و باران سیل آسا خسارات زیادی را در جزایر باهاما به بار آورد.

اکثر گردشگران حاضر در جزایر باهاما پیش از تعطیلی فرودگاه اصلی این کشور، جمعه شب از این منطقه خارج شدند. کشور باهاما در شمال کوبا و شرق ایالت فلوریدای آمریکا قرار گرفته و از بیش از سه هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

تصاویری از بارندگی شدید و سیل در عربستان

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟