فاکس نیوز: ناخدای نفتکش آدریان دریا با مقام‌های ایرانی همکاری نمی‌کند

فاکس نیوز: ناخدای نفتکش آدریان دریا با مقام‌های ایرانی همکاری نمی‌کند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک رسانه آمریکایی می‌گوید ناخدای هندی نفتکش آدریان دریا حاضر به همکاری با مقام‌های ایرانی نیست و نپذیرفته نفت این نفتکش به دیگر نفتکش‌های کوچکتر منتقل شود.

آگهی

خبرگزاری فاکس نیوز گزارش داد ناخدای نفتکش آدریان دریا دیگر با مقام‌های ایرانی همکاری نمی‌کند.

طبق گزارش این خبرگزاری آمریکایی، مقام‌های ایرانی سعی داشتند بیش از دو میلیون نفت خام را از این ابرنفتکش به نفتکش‌های کوچک‌تری که به منطقه اعزام شده‌اند منتقل کند. اما آکلیش کومار ناخدای هندی از همکاری با مقام‌های ایرانی سر باز زده و خواستار معاف شدن از این شغل و اعزام یک ناخدای جایگزین شده است.

پیشتر ناخدای قبلی این نفتکش که او هم هندی بود بعد از رفع توقیف این نفتکش در جبل‌الطارق به مسئولان ایرانی اعلام کرده بود که دیگر حاضر نیست هدایت این نفتکش را بر عهده بگیرد و به همین دلیل حرکت گریس ۱، به تاخیر افتاده بود.

محل کنونی نفتکش در فاصله ده میل دریایی (کمتر از ١٩ کیلومتر) از سواحل سوریه گزارش شده است.

گریس ۱ که ایران نام آن را زسما به آدریان دریا ۱ تغییر داده‌ در ماه ژوئن از سوی بریتانیا در منطقه جبل الطارق توقیف شد. مقام‌های بریتانیایی اعلام کردند دلیل توقیف نفتکش نگرانی از انتقال نفت به کشور تحت تحریم سوریه بوده است.

بعد از رفع توقیف نفتکش، دولت آمریکا اعلام کرد ناخدای جدید را تحریم خواهد کرد، ضمن اینکه از دیگر کشورها خواست به این نفتکش اجازه پهلو‌گیری در سواحل خود را ندهند.

مقام‌های هندی اعلام کرده بودند از آمریکا خواهند خواست تا آکلیش کومار، ناخدای نفتکش را که به صادرات نفت به سوریه متهم است، از فهرست تحریمی وزارت خزانه‌داری این کشور خارج کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت خارجه ایران: نفت‌کش «آدریان دریا۱» به مقصد رسیده است

عکس‌های ماهواره‌ای: «آدریان دریا ۱» به بندر طرطوس سوریه رسیده است

آمریکا یک شبکه انتقال دریایی نفت ایران را تحریم کرد