تمهیدات ویژه دولت فرانسه برای مبارزه با خشونت در زندگی زناشویی

تمهیدات ویژه دولت فرانسه برای مبارزه با خشونت در زندگی زناشویی
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه پرده از طرح های ویژه دولت برای مبارزه با خشونت خانگی برداشت.

آگهی

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، با شرکت در نشست ویژه «علیه خشونت در زندگی زناشویی» اعلام کرد دولت فرانسه تدابیر ویژه و جدیدی برای مبارزه با این پدیده در دستور کار قرارداده است. از آغاز سال جدید میلادی بیش از ۱۰۰ مورد مرگ قربانیان ناشی از خشونت زندگی زناشویی بصورت رسمی ثبت و گزارش شده است. تمامی قربانیان را زنان در زوج های فرانسوی تشکیل می دهند.

نخست وزیر فرانسه گفت که از اول ژانویه سال آینده میلادی، ۲۰۲۰، دست کم ۱۰۰۰ دستگاه آپارتمان و خوابگاه بصورت موقت در اختیار قربانیان خشونت خانگی قرارخواهد گرفت. در حال حاضر بیش تر از ۵۰۰۰ مکان امن، آپارتمان و خوابگاه، در اختیار قربانیان ناشی از خشونت خانگی قراردارد.

هم چنین دولت قصد دارد به زنان قربانی خشونت در زندگی زناشویی وام های بلاعوض و کمک های ماهیانه اختصاص بدهد تا آنها بتوانند با استقلال از همسران درباره زندگی زناشویی و آینده آن تصمیم گیری کنند.

دولت امانوئل ماکرون هم چنین درصدد است اپلیکیشنی را طراحی کند تا زنان قربانی در اولین فرصت محل سکونت و اقامت خود را گزارش کنند. این اپلیکیشن از ۲۵ نوامبر آینده راه اندازی می شود.

هم چنین از این پس وزارت دادگستری تمهیدات سخت گیرانه علیه عاملان خشونت خانگی بکار خواهد گرفت. از جمله کمترین خشونتی می تواند عامل آن را تحت تعقیب قضایی قراردهد. هم چنین این افراد با مچ‌بند جهت‌یاب الکترونیکی بطور شبانه روز تحت تعقیب خواهند بود.

در حال حاضر روند طرح شکایت علیه خشونت در زندگی زناشویی مانند شکایت های دیگر زمان بر است و کاغذبازی‌های زیادی دارد و دولت فرانسه قصد دارد ۴۰۰ مقر ژاندارمری در سراسر کشور را برای تسریع روند طرح شکایت مجهز به سامانه های خاص کند. هم چنین قربانیان خشونت خانگی تنها در ژاندارمری ها نیست که می توانند طرح شکایت کنند بلکه از این پس در بیمارستان ها نیز این امکان برای قربانیان وجود خواهد داشت.

با وضع اصلاحات جدید دولت، قضات می توانند عاملان خشونت در زندگی زناشویی را از حق حضانت فرزندان منع کنند. در صورت مرگ قربانی بر اثر خشونت فرزندان به خویشاوندان دیگر و یا سازمان های بهزیستی واگذار خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس مجلس ملی فرانسه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

ویدئو؛ تظاهرات زنان مکزیک علیه «خشونت جنسی» پلیس

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟