ایران دو ماه دیگر به اروپا برای نجات برجام و انجام تعهدات فرصت می‌دهد

ایران دو ماه دیگر به اروپا برای نجات برجام و انجام تعهدات فرصت می‌دهد
Copyright عکس از آرشیو/رویترز
Copyright عکس از آرشیو/رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته حسن روحانی گام سوم ایران «باطن فوق العاده مهمی» دارد و «شتاب ویژه ای» به فعالیت های هسته ای این کشور خواهد بخشید.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش گام سوم خود در زمینه کاهش تعهدات برجامی را برخواهد داشت.

به گفته رئیس جمهوری ایران این گام «باطن فوق العاده مهمی» دارد و «شتاب ویژه ای» به فعالیت های هسته ای این کشور خواهد بخشید.

حسن روحانی در عین حال تاکید کرد که «فرصت دو ماهه دیگری برای بازگشت به تعهدات، مذاکره وتوافق پیش روی اروپا است.» وی افزوده است که تهران بعید می داند «امروز و فردا» با اروپا به نتیجه برسد.

رئیس جمهوری ایران درباره مکالمات خود با مقام های اروپایی گفت: «طی این دوره یک گام‌ هایی با هم برداشتیم. خیلی فاصله داشتیم در تلفن‌ های روز اول بین ما خیلی فاصله بود اما الان کلام همدیگر را خوب می‌ فهمیم. آنها می‌ دانند ما چه می‌ خواهیم و ما هم می‌ دانیم آنها چه می‌ خواهند و کاملاً مفهوم است. در بسیاری از موارد بهم نزدیک شده ایم و در برخی از موارد هم هنوز اختلاف نظر داریم و به گام نهایی نرسیده ایم.»

وی در مورد مذاکره با فرانسوی ها گفت: «آنها می‌ گویند با اروپایی‌ ها و چین و دیگران و خود آمریکا حرف می‌ زنیم و هماهنگ می‌ کنیم و بحث می‌ کنیم. حرف ما با فرانسه در این زمینه و به نمایندگی از طرف اتحادیه اروپا و سه کشور بود.»

حسن روحانی گفت: «ضمن این که گام سوم را برمی‌داریم، صحبت می کنیم و اگر به توافق رسیدیم باز هم راه برای مذاکره، منطق و توافق وجود دارد.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این گفته بود که یکی از گزینه‌های گام سوم کاهش تعهدات برجامی می‌تواند غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم باشد.

این خبر در حال بروزرسانی است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: غنی‌سازی ۲۰ درصدی از گزینه‌های گام سوم کاهش تعهدات برجامی است

آیا ایران پس از حمله به اسرائیل گامی به سوی تغییر در دکترین هسته‌ای خود برمی‌دارد؟

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند