اروپاهمچنان بوئینگ ۷۳۷ مکس را امن نمی‌داند

اروپاهمچنان بوئینگ ۷۳۷ مکس را امن نمی‌داند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بوئینگ می‌گوید مشکل ایمنی ۷۳۷ مکس را بر طرف کرده اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد

آگهی

در حالی که شرکت بوئینگ می گوید مشکل ایمنی مدل ۷۳۷ مکس را برطرف کرده است اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.

به دلیل مشکل در سیستم ام‌سی‌ای‌اس تا کنون دو سقوط مرگبار برای بوئینگ ۷۳۷ مکس رخ داده است و پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط جهان همچنان ممنوع است.

مدتی پیش شرکت بوئینگ اعلام کرد اصلاحات اساسی را در سیستم‌های اتوماتیک این هواپیما ایجاد کرده است. این هواپیما دارای سامانه افزایش مانورپذیری با نام ام‌سی‌ای‌اس است که سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشد.

این هواپیما که پیشرفته‌ترین محصول بوئینگ است به دلیل مکان ، قدرت و رانش موتور نسبت به مدل‌های قبلی دارای پیمایشی متفاوت است.

این تغییرات سبب شده در مواردی، اثر بالا رفتن دماغه و افزایش زاویه حمله رخ دهد. اگر این زاویه بیش از اندازه افزایش یابد ممکن است واماندگی ایجاد شود. برای جلوگیری از حالت واماندگی سیستم ام‌سی‌ای‌اس وارد عمل می‌شود و به‌طور خودکار دماغه هواپیما را به سمت زمین سوق می‌دهد.

سیستم ام‌سی‌ای‌اس به دلیل خطای محاسباتی یا خطا در حسگرها بد عمل می‌کند و در جایی که لازم نیست دماغه هواپیما را به سمت زمین می‌کشاند. اگر این سیستم خطا کند و خلبان دیر عمل کند، سقوط رخ می‌دهد .

حالا بوئینگ می‌گوید با تغییرات سخت افزاری و نرم‌افزاری این مشکل را حل کرده است. اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پروازهای آزمایشی بوئینگ ۷۳۷ مکس برای بازگشت به آسمان آمریکا

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

در پی وقوع حوادث مکرر سرانجام مدیر برنامه «۷۳۷ مکس» بوئینگ اخراج شد