دولت جدید ایتالیا سوگند یاد کرد

دولت جدید ایتالیا سوگند یاد کرد
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپه کونته با معرفی کابینه جدید خود در حضور رئيس جمهوری ایتالیا، به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

آگهی

دولت جدید ایتالیا با معرفی اعضای کابینه خود، سوگند یاد کرد.

وزرای کابینه جدید به رهبری جوزپه کونته، روز پنجشنبه در کاخ ریاست جمهوری سرجیو ماتارلا گرد هم آمدند تا به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کنند.

در کابینه جدید که دیگر اثری از حزب لگا و ماتئو سالوینی دیده نمی‌شود و لوئیجی دی مایو رهبر جنبش ۵ ستاره به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده است. کابینه جدید ائتلافی ایتالیا متشکل از ۲۱ وزیر است که ۷ نفر آن ها زن هستند.

دولت جدید ایتالیا، ائتلافی از دو حزب دموکرات و جنبش ۵ ستاره خواهد بود. بعد از بالا گرفتن اختلافات میان جنبش ۵ ستاره و حزب راستگرای لگا، ماتئو سالوینی، رهبر حزب لگا، به امید برگزاری انتخابات زودرس و افزایش تعداد کرسی‌های خود در دو مجلس ایتالیا، به ائتلاف خود با جنبش ۵ ستاره پایان بخشید و سبب انحلال دولت شد.

بعد از این اتفاق، حزب دموکرات موفق شد با جنبش ۵ ستاره ائتلاف کند تا بدون برگزاری انتخابات زودهنگام، دولت ایتالیا به کار خود ادامه دهد.

کنار رفتن سالوینی و حزب لگا، خبری خوش برای اتحادیه اروپا و همچنین حامیان حقوق پناهجویان به شمار می‌رود. حزب لگا ضمن ابراز مخالفت با سیاست‌های بروکسل، تدابیر ضد پناهجویی و مهاجرتی شدیدی را در دستور کار خود قرار داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان راست‌گرایی در ایتالیا؛ کونته با ائتلافی جدید دوباره نخست وزیر شد

بحران سیاسی در ایتالیا؛ آیا سالوینی به پایان راه رسیده است؟

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر