۱۵۰۰ نفر در فرانسه به خاطر دو موج گرمای تابستان کشته شدند

۱۵۰۰ نفر در فرانسه به خاطر دو موج گرمای تابستان کشته شدند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر بهداشت فرانسه تاکید کرد که این رقم یک دهم کشته شده‌های سال ۲۰۰۳ بر اثر گرما است که منجر به مرگ ۱۵ هزار نفر در سراسر فرانسه شد.

آگهی

وزیر بهداشت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰ نفر در تابستان امسال به‌خاطر چند موج گرما جان خود را از دست دادند.

انیس بوزین در گفت‌وگو با فرانس انفو و فرانس اینتر گفت: «در مجموع ۱۴۳۵ نفر بر اثر موج‌های گرمای تابستان امسال کشته شدند که از جمله می‌توان به مرگ ۵۶۷ نفر در موج اول گرما در اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه اشاره کرد و ۸۶۸ نفر نیز در موج دوم گرما در اواخر ژوئیه جان خود را از دست دادند.»

وی تاکید کرد که این رقم یک دهم کشته شده‌های سال ۲۰۰۳ بر اثر گرما است که منجر به مرگ ۱۵ هزار نفر در سراسر فرانسه شد.

موج گرما در سال ۲۰۰۳، بیست روز طول کشید اما امسال ما دو موج گرما به مدت ۱۸ روز داشتیم و به دلیل اقدام‌های پیشگیرانه موفق به کاهش مرگ و میر شدیم.
انیس بوزین
وزیر بهداشت فرانسه

وی گفت: «موج گرما در سال ۲۰۰۳، بیست روز طول کشید اما امسال ما دو موج گرما به مدت ۱۸ روز داشتیم و به دلیل اقدام‌های پیشگیرانه موفق به کاهش مرگ و میر شدیم.»

خانم بوزین درباره افراد کشته شده بر اثر گرما گفت: «نیمی از افرادی که تابستان امسال کشته شدند، افراد مسن بالای ۷۵ سال بودند، در حالیکه ۱۰ نفر نیز در حین کار ساختمانی و کار در مزرعه درگذشتند.»

تابستان امسال در برخی کشورهای اروپایی رکورد گرما در تابستان شکسته شد به‌طوریکه روستای «گالارگ لو مونتو» در جنوب فرانسه با دمای ۴۵.۹ درجه سانتیگراد داغ‌ترین روز فرانسه را ثبت کرد. رکورد قبلی دمای هوا در فرانسه در سال ۲۰۰۳ با ۴۴.۱ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود. همچنین چند رکورد گرمایی دیگر در هلند و بلژیک نیز ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری ۲۰ نفر در شهر لاهه پس از دو شب اغتشاش به دلیل گرمای هوا

ماه ژوئیه رکورد گرمای ثبت شده در یک ماه سال را شکست

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند