اعتصاب بی‌سابقه خلبانان هواپیمایی بریتانیا؛ دولت خواستار میانجی‌گری شد

اعتصاب بی‌سابقه خلبانان هواپیمایی بریتانیا؛ دولت خواستار میانجی‌گری شد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی آغاز اعتصاب ۴۸ ساعته خلبانان این شرکت که در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدها شکل گرفته، بسیاری از پروازهای بریتیش ایرویز زمین‌گیر شدند برنامه تعداد زیادی از پروازها تغییر کرد.

آگهی

خلبانان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز برای نخستین بار دست به اعتصاب زدند.

در پی آغاز اعتصاب ۴۸ ساعته خلبانان این شرکت که در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدها شکل گرفته، بسیاری از پروازهای بریتیش ایرویز زمین‌گیر شدند و برنامه تعداد زیادی از پروازها تغییر کرد.

اتحادیه خلبانان خطوط هوایی بریتانیا ماه گذشته درخواست بی‌سابقه برگزاری اعتصاب ۳ روزه در ماه سپتامبر را به شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز ارائه کرده بود. بر اساس این درخواست، اعتصاب دو روزه ۹ و ۱۰ سپتامبر برنامه ریزی شد و روز سوم اعتصاب به روز ۲۷ سپتامبر موکول شد.

مطالبه اصلی این اتحادیه ایجاد ساز و کاری است تا خلبانان سهم بیشتری در سود شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز داشته باشند.

هر چند این شرکت هنوز واکنش عملی به خواست خلبانان خود نشان نداده ولی مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی کرده تا با تعیین پروازهای جایگزین و پرداخت خسارت لغو پروازها سطح نارضایتی مشتریان خود را تا حد امکان کاهش دهد.

در مقابل اتحادیه خلبانان خطوط هوایی بریتانیا اعلام کرده که هزینه‌ای که بریتیش ایرویز برای جلب رضایت مشتریان خود صرف کرده بسیار بیش از میزان مطالبه مالی خلبانان اعتصابی است.

بر همین اساس، برایان استروتون، دبیرکل اتحادیه خلبانان بریتانیا از مدیران بریتیش ایرویز خواسته تا پیش از صرف هزینه بیشتر مالی و زمانی به پای میز مذاکره با نمایندگان خلبانان اعتصابی بازگردند.

در همین حال، سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا ضمن اعلام آمادگی دولت برای میانجی‌گری، از دو طرف خواسته تا هر چه سریعتر به این مجادله پایان دهند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران کرونا در سوییس خلبانان را از کابین هواپیما به قطار کشاند

اعتصاب پلیس فرانسه؛ دولت با افزایش حقوق موافقت کرد

دستگیری، احضار و بازجویی ده‌ها معلم شرکت‌کننده در اعتصاب صنفی