کمبود معلم مقطع ابتدایی در آلمان بسیار بیشتر از پیش بینی های دولت است

 کمبود معلم مقطع ابتدایی در آلمان بسیار بیشتر از پیش بینی های دولت است
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ دست کم به بیست و شش هزار و سیصد معلم دیگر نیاز دارد.

آگهی

نظام آموزشی در کشور آلمان مدت هاست که با کمبود آموزگار و معلم در مقاطع مختلف تحصیلی روبرو است اما یک تحقیق تازه نشان می دهد که مشکل از آنچه دولت انتظار آن را داشت بسیار حادتر است.

بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی و رسانه ای «بنیاد برتلسمان» روز دوشنبه در آلمان منتشر کرد کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از آن چیزی است که دولت فدرال برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کرد.

نهادی دولتی در آلمان که از آن به عنوان «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» موسوم به KMK نام برده می شود اکتبر سال ۲۰۱۸ در پیش بینی های خود از چشم انداز آموزشی در این کشور از کمبود ۱۵ هزار و سیصد آموزگار در مقطع ابتدایی خبر داده بود؛ این در حالیست که بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ دست کم به بیست و شش هزار و سیصد معلم دیگر نیاز دارد.

بنیاد برتلسمان که برای تهیه این گزارش و تخمین ارائه شده از داده های دولت فدرال بهره برده اختلاف موجود میان رقم اعلام شده توسط محققانش و رقم اعلام شده در گزارش «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» را در ارزیابی غیر واقعی شمار دانش آموزانی عنوان کرده که قرار است تا سال ۲۰۲۵ در مدارس ابتدایی آلمان تحصیل کنند.

در بیانیه ای که توسط بنیاد برتلسمان منتشر شده همچنین آمده است که کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی در ارزیابی خود نسبت به تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در سال ۲۰۳۰ نیز دچار اشتباه شده اند.

در این بیانیه هشدار داده شده است که اگر کمبود شدید معلمان مقطع ابتدایی تا سال ۲۰۲۵ برطرف نشود این معضل تا سال ۲۰۳۰ نیز ادامه خواهد یافت و تشدید خواهد شد.

بنیاد برتلسمان اتخاذ یک راهبرد جامع و عدول از برخی قوانین دست و پا گیر را برای حل مشکل موجود ضروری قلمداد و از شناسایی و به خدمت گرفتن افراد دارای توانمندی مناسب برای تدریس در مدارس که لزوما تحصیلات دانشگاهی را طی نکرده باشند به عنوان یکی از راه حل های موجود یاد کرده است.

گفتنی است که روال معمول در آلمان برای دریافت دیپلم دانشگاهی به دست کم هفت سال زمان نیاز دارد.

از دیگر راه حل هایی که بنیاد برتلسمان بر آن تاکید کرده درخواست تمدید خدمت و ترغیب معلمان بازنشسته به ماندن در نظام آموزشی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان برخورد قضایی با پدیده عکس گرفتن از زیر دامن زنان را تشدید می کند

اخراج معلمی که از ترامپ خواهان اخراج دانش‌آموزان مهاجر بود

نامه معلمان آلمانی در اعتراض به کارزار تازه راست افراطی در مدارس